Pametni zvučnici jedan su od najvećih trendova na tehnološkom tržištu – milijuni ljudi kupuju ovakve uređaje poput Amazonovih Echo i Google Home zvučnika čiji su se osnovni modeli tijekom blagdana mogli kupiti po cijeni od samo 30 dolara, a u borbu na ovom tržištu nedavno se uključio i Apple.
Zvučnik HomePod koji su predstavili sredinom prošle godine u prodaji se trebao pojaviti krajem 2017. i, nadali su se u Appleu, biti jedan od poželjnijih uređaja tijekom blagdanskog razdoblja šopinga, no početak njegove prodaje odgođen je za ovu godinu.
Na početku su Tim Cook i ekipa mogli biti zadovoljni s brojem prednarudžbi i prodajom te je krajem siječnja Appleov zvučnik zauzeo skoro trećinu tržišta pametnih zvučnika u SAD-u, no dobre vijesti za HomePod nisu dugo trajale.
Apple HomePod (Foto: AFP) (Foto: Afp)
Tri tjedna nakon lansiranja ovog uređaja njegova je prodaja smanjena na samo 4 posto od ukupne prodaje pametnih zvučnika, a već krajem ožujka Apple je smanjio prodajne prognoze za ovaj zvučnik i smanjio narudžbe od Inventeca, jednog od proizvođača HomePoda.
Prema zaposlenicima u Appleovim trgovinama koji su razgovarali s novinarima Bloomberga, neprodane zalihe u trgovinama samo se gomilaju te se u nekim trgovinama proda manje od deset tih uređaja dnevno.
Velika cijena, ograničene mogućnosti
Nekoliko je problema ovog uređaja na koje su upozorili novinari koji su ga recenzirali – u odnosu na konkurentske uređaje, HomePod je s cijenom od 349 dolara preskup, previše je vezan za Appleove uređaje (putem AirPlaya može povezati samo s iPhoneom i iPadom), direktno se može upravljati samo Apple Musicom, a niti Siri nema iste mogućnosti kao na telefonima, pa je i njezina uporaba ograničena.
Ono po čemu je HomePod bolji od konkurencije jest kvaliteta zvuka, no za većinu korisnika to ipak nije dovoljno jer Amazonovi i Googleovi pametni zvučnici i njihovi glasovni asistenti pružaju puno veće mogućnosti.
HomePod (Foto: AFP) (Foto: Afp)
Ljubitelji Applea vjerovali su kako će i Appleov zvučnik imati neke od tih mogućnosti poput odgovaranja na razna pitanja, naručivanja pizze i slično, no umjesto toga ograničeni su na upravljanje Appleovim glazbenim servisom i limitiranim brojem pametnih kućanskih uređaja koji podržavaju Appleov softver te na slanje poruka preko iPhonea. Uz cijenu 200 dolara veću u odnosu na konkurenciju, jasno je zašto nema navale za ovim uređajem, objasnila je analitičarka Shannon Cross.
S obzirom na veliku popularnost ove kategorije, bit će zanimljivo vidjeti hoće li Apple u budućnosti predstaviti jeftiniji uređaj s većim brojem opcija s kojim će zauzeti veći udio na tržištu ili će nastaviti s trenutnom taktikom u kojoj će na prvo mjesto staviti kvalitetu zvuka, a ne pametne opcije.
Izvor: Bloomberg