Većina Hrvata smatra da poslodavci provjeravaju društvene mreže prilikom zaposlenja

Profili na mrežama često se korite i u poslovne svrhe.

Informer | 27.10.2019. / 08:23

Galerija

Još 1997. pokrenuta je prva društvena mreža. Ona više ne postoji, no imala je istu svrhu kao i većina današnjih – kreiranje profila i umrežavanje. Sada su društvene mreže toliko postale sastavnim dijelom života da se počela gubiti granica između privatnoga i poslovnog. Tri od četiri osobe u Lijepoj našoj smatraju kako poslodavci provjeravaju društvene mreže prilikom zaposlenja. Nije rijedak slučaj da su ljudi, doduše ne u Hrvatskoj, dobili otkaz upravo zbog svojih objava na društvenim mrežama.

2,1 milijun ljudi iz Hrvatske koristi Facebook i Instagram što je velika brojka i praktički ako hoćete doći do te ciljne skupine, tog targeta, trebate biti na društvenim mrežama, ističe Marijan Palić, stručnjak za digitalni marketing.

Profili na mrežama često se korite i u poslovne svrhe. To nije neobično kada se izradi posebna stranica određene tvrtke i proizvoda, no sve je češća praksa da ljudi svoje privatne profile koriste u svrhu promoviranja posla kojim se bave.

26.10.2019. Marijan Palić, stručnjak za digitalni marketing (Foto: Dnevnik.hr) (Foto: DNEVNIK.hr)

To je prije bilo češće izraženo kod poduzetnika koji su prije u prvi plan gurali svoje nekakve priče, projekte i slično. Međutim, u posljednje vrijeme sve više poslodavci shvaćaju koliko je važno, kako Facebook smanjuje reach svojim stranicama, da prošire taj doseg, a najlakše se može proširiti tako da zaposlenici dijele taj sadržaj sa njihovih stranica, pojašnjava Palić. 

Koliko to zaposlenici žele i moraju individualno je, no ipak postoje Zakonski okviri. Tako se prema Zakonu o elektroničkim medijima definira prikrivena audiovizualna komercijalna komunikacija, zavaravajuće oglašavanje i sponzorstvo, ali i kazne. Međutim, upakirani sadržaj objavljen na vlastitom profilu ljudi ne shvaćaju kao oglašavanje već kao samopromociju.

Nenad Bakić kao odličan primjer

Ono što je najčešće problem je što ekipa to shera da je to previše prodajno. Mi smo na društvenim mrežama jer ne želimo više slušati nekakve prodajne oglase i slično što imamo na raznim drugim kanalima, tradicionalnim. Bude super kada opušteno u svom nekakvom tonu podijelite, onako kako vas prijatelji prepoznaju, kaže Palić.

Upravo zato i postoje poslovne društvene mreže. Jedna od najvećih poslovnih mreža pruža velik potencijal kod pronalaska poslova, međutim, čak i na njoj ljudi više vole prezentirati mjesta koja su posjetili nego sebe, odnosno, svoja znanja i vještine. Međutim, imamo i dobre primjere.

Jedan od boljih primjera u posljednje vrijeme je Nenad Bakić koji zapravo dijeli sadržaj tvrtke u kojoj radi, u koju ulaže i on jednostavno svako mali objavi neki novitet, nešto što se događa. On to ne radi na način da prodaje, e sad kupite ovo i ovo nego sad nam je ta i ta osoba koristila naš proizvod, navodi Palić. 

Uz Bakića koji nije želio pred kamere jer kako navodi: ''U ovom trenutku ne bih istupao o tim temama'' odličan je primjer i poduzetnica Kristina Ercegović.

26.10.2019. Kristina Ercegović, poduzetnica (Foto: Dnevnik.hr) (Foto: DNEVNIK.hr)

Ja sam prije 10-ak godina otvarala svoj privatni profil. Kasnije sam otvarala i stranice za biznise koje vodim, međutim, i sama sam primijetila da je moj osobni profil baš najjači marketinški alat, priča Kristina Ercegović, poduzetnica.

Društvene mreže često mijenjaju algoritme pomoću kojih se analiziraju objave koje nam se sviđaju te se sukladno tome prikazuje sponzoriran sadržaj. No, u posljednje vrijeme objave koje su donedavno imale velik doseg više ga nemaju. Zato privatni profili imaju prednost.

S jedne strane ljudi više vjeruju jer je to privatan profil. Pišete tu ono što ste vi, a ne s nekom namjerom biznisa, izgradnje nečega i profita, a s druge strane vjerujem da Facebook ima algoritme koji s vremenom ograničavaju dosege, pojašnjava Ercegović.

Kvaliteta, dvosmjerna komunikacija, fokus i autentičnost ključ su uspjeha.

Uvijek smo najjači kad smo svoji. To ne znači da ne trebamo komentirati, posebno na svojim privatnim profilima neke stvari koje komentiramo tipa hrana, politika ako se bavimo biznisom. Ako je to privatan profil – sve što bi rekli uživo prijateljima na kavi podijelit ćemo na društvenim mrežama, dodaje. 

Društvene mreže su medij, a svi koji ih koriste su kreatori. Neki malo bolji, drugi malo lošiji. No što god da objavljujete na društvenim mrežama  može utjecati na percepciju vas kao zaposlenika, ali i tvrtke u kojoj ste.

Emisiju 'Informer' pogledajte besplatno na novatv.hr!

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti