Iako je kraj krize s koronavirusom daleko, neki medijski natpisi u posljednje vrijeme daju nam nadu, nadamo se ne lažnu, da epidemija ipak polako usporava. Bez obzira na to koliko će kriza još potrajati, jednom kada završi, puno toga više neće biti isto, a njezine posljedice neće preživjeti brojne male, ali i velike kompanije diljem svijeta.

Analitičari Morgan Stanleyja objavili su rezultate istraživanja o kompanijama koje će se brže oporaviti nakon krize i u čije dionice preporučuju investiranje, a nabrojili su i tvrtke za koje vjeruju da će se puno teže oporaviti od koronakrize. Jedna od kompanija čije bi se poslovanje brzo moglo oporaviti jest Amazon – izolacija i ostanak kod kuće mnoge su natjerali na korištenje online kupovine i te će navike dosta njih zadržati i u budućnosti. Kako je Amazon kralj e-trgovine, jasno je zašto će profitirati u toj situaciji. Analitičari smatraju da će korisnici sve više novca, umjesto u tradicionalnom načinu kupovine, trošiti putem interneta, što je pozitivna informacija i za dostavne kompanije, koje također imaju puno posla u posljednje vrijeme.

Poput Amazona, i Google i Facebook brzo bi se trebali oporaviti jer kada se marketinški budžeti kompanija ponovno povećaju, one će trošiti veliki novac u online oglašavanje, od čega će najviše profitirati upravo ta dva internetska giganta koja dominiraju tržištem internetskog oglašavanja. Analitičari su palac gore pokazali i za Uber – iako kažu da sama kompanija nije toliko cijenjena, njihova je usluga iznimno korisna i popularna i jednom kada ponovno budemo mogli normalno izlaziti van, velik broj ljudi ponovno će koristiti Uber.

Od ostalih kompanija koje su spomenute u izvještaju Morgan Stanleya treba izdvojiti i još jednu kompaniju iz segmenta e-trgovine Chevy, koja preko interneta prodaje hranu za životinje, te gamerske kompanije poput Activision Blizzarda, Take-Two Interactivea, Zynge i Glua.

Među poznatijim većim tvrtkama čiji će oporavak duže trajati izdvojene su one koje su "jako izložene" malim i srednjim kompanijama poput Yelpa i Groupona te kompanije iz turističkog sektora poput Expedije i Trivaga.

Izvor: CNBC