Prilikom odluke o kupovini proizvoda, kupci se često oslanjaju na komentare i recenzije objavljene na internetu. S obzirom na to da je Amazon najpopularnija internetska trgovina na svijetu, jasno je koliko su recenzije ispod proizvoda na toj stranici važne korisnicima. Ipak, poznato je da kompanija ima velikih problema s lažnim recenzijama s kojima se pokušava boriti korištenjem umjetne inteligencije koja konstantno prati aktivnosti na stranici za sumnjivim ponašanjem - npr. kada se odjednom otvori veliki broj novih računa koji ocjenjuju samo jedan proizvod i slično.

S obzirom na to koliko su pozitivne recenzije važne, odnosno koliko negativne recenzije mogu utjecati na pad prodaje, prodavatelji pokušavaju pronaći sve moguće načine kako bi smanjili broj loših recenzija. Dio njih tako kontaktira kupce svojih proizvoda (točnije, osoba koje su kupile proizvod i ostavile negativnu recenziju) putem maila te im nude novac (često im nude povrat novaca veći od cijene koju su platili proizvod) u zamjenu za brisanje loše recenzije ili ispravak recenzije.

U sklopu Amazonova sustava poruka putem kojeg mogu komunicirati prodavatelji i kupci ne prikazuju se email adrese kupaca, a kontaktiranje kupaca na druge način pored Amazonova sustava smatra se kršenjem pravila korištenja internetske trgovine te kompanije. Dakle, samo s kontaktiranjem kupaca mailom prodavatelji krše pravila korištenja, a ne treba niti napominjati kako je praksa traženja promjene recenzije ili brisanja negativnih recenzija također zabranjena.

Iz Amazona kažu kako su njihova pravila za korisnike, uključujući prodavatelje i kupce, tj. recenzente jasna te da sve one koji krše ta pravila suspendiraju te protiv njih poduzimaju pravne akcije. Naglašavaju kako je riječ o jako malom broju korisnika protiv kojih se Amazon bori sofisticiranim alatima kojima se jako teško sakriti.

Izvor: Cnet
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju