Tehnologija je revolucionalizirala obrazovanje jer nam je omogućila pristup nevjerojatnoj količini podataka i obrazovnog materijala, kao i raznih alata za učenje pa svi, uključujući i učenike i studente iz cijelog svijeta, samo s par klikova mišem ili dodira prstom po ekranu mogu pronaći ono što ih zanima i o čemu žele naučiti. No jasno, postoji i druga, ne tako svijetla strana medalje kada su u pitanju tehnologija i obrazovanje.
Zbog tog negativnog utjecaja tehnologije na edukaciju i mlade, jedna je američka profesorica nakon 3 godine rada u školi dala otkaz, a njen status o razlozima napuštanja svoje profesije postao je viralan na TikToku.
Problem je, komentirala je, prvenstveno u umjetnoj inteligenciji, odnosno AI alatima koji mogu obavljati stvari za učenike, zbog čega oni nisu motivirani jer, ako postoji jednostavan i brz način kako se nešto može napraviti, zašto bi se mučili i isto napravili na teži način, kroz istraživanje i učenje koje troši puno više vremena. Ukratko - ne žele se više potruditi oko školskih zadataka.
Među inim, spomenula je primjer u kojem su učenici koristili ChatGPT za pisanje eseja, no kada ih je profesorica otkrila i zbog toga kritizirala, rekli bi joj da bi radije pali razred nego sami pisali esej.
Nemotiviranost je samo dio problema
No to je samo dio problema. Spomenula je i “visoko stimulirajuće” društvene mreže zbog kojih mladi imaju sve kraći raspon pažnje, a za neke kaže da čak ne znaju niti čitati zbog alata za čitanje naglas.
Naglasila je kako i dalje ima veliki broj motiviranih i pametnih učenika te općenito ne krivi djecu za spomenute probleme, no smatra kako tehnologija donosi više štete nego koristi ako ne se ne koristi ispravno. Mislim da umjetna inteligencija u učionici može biti iznimno učinkovita ako djecu u starijim razredima naučimo kako je pravilno koristiti. Ali ako im omogućimo ovaj neograničen pristup korištenja AI-a u učionici, onda neće sami obaviti posao, objasnila je za Fox News.
A iako im je edukacijska tehnologija, odnosno alati koji bi im pomogli u boljem učenju itekako dostupna, oni je ne žele koristiti na taj način te im tehnologija prvenstveno služi za - zabavu.
Njen prijedlog rješavanja ovog problema je prilično radikalan i u današnjem modernom i digitalnom svijetu u potpunosti neprimijenjiv. Naime, ona smatra kako bi djecu trebalo odvojiti od tehnologije sve dok ne odu na fakultet, što je naravno nemoguće. Umjesto toga potrebno je pronaći neki učinkovit model zahvaljujući kojem će djeca i dalje učiti, biti motivirana i znatiželjna, dok će im tehnologija biti samo alat koji će im pomoći pri učenju, a ne alat koji će za njih obavljati zadatke koje sama moraju napraviti.
To je, naravno, puno lakše reći, nego napraviti.