Popuštanjem strogih mjera u Hrvatskoj i drugim državama polako se vraćaju i gužve u javnom prijevozu. U takvim situacijama, ako nema propisanog razmaka i ako ljudi ne nose maske, povećava se mogućnost transmisije virusa i ponovnog povećanja zaraze. Jedno od rješenja, barem tijekom sljedećih mjeseci kada bi dani trebali biti sunčani i ne očekujemo dugotrajne oborine jest zamjena javnog prijevoza s biciklima i romobilima.

Sada je pravo vrijeme za početak bicikliranja na posao jer trenutačno skoro da i nema prometa na cestama tako da je vožnja biciklom puno ugodnija u odnosu na na normalna vremena, pozvao je Britance na promjenu načina odlaska na posao ministar zdravstva Matt Hancock, naglašavajući da će se time rasteretiti javni prijevoz, čime će vožnja autobusima i podzemnom željeznicom biti sigurnija. Prošli mjesec britanska vlada najavila je financijski paket težak čak 2 milijarde funti s kojim žele "stvoriti novo doba za bicikliranje i šetanje", koji uključuje i ulaganje 250 milijuna funti u stvaranje novih biciklističkih staza. Slične inicijative predlažu se i u drugim zemljama, komentirali su na CNBC-u.

Također, pandemija je promijenila razmišljanje o električnim romobilima pa će njihovo testiranje, umjesto na samo četiri područja sljedeće godine, početi već sljedećeg mjeseca i to u svim dijelovima Velike Britanije.

Takva je odluka razveselila kompanije koje pružaju usluge iznajmljivanja električnih romobila pa je izvršni direktor Birda Travis VanderZanden rekao kako će se stanovnicima napokon pružiti mogućnost "održivog i socijalno odgovornog načina prijevoza" te je podsjetio kako je s pandemijom, odnosno manjim brojem automobila na cestama, smanjena zagušenost gradskih ulica, a manje je i zagađenje zraka.

Da je potražnja za električnim biciklima velika potvrdio je i Taco Carlier, vlasnik e-bike kompanije VanMoof - prema njegovim riječima, potražnja za e-biciklima njegove kompanije porasla za skoro 50 posto globalno u odnosu na isto razdoblje prošle godine, dok je prodaja u Velikoj Britaniji porasla za skoro 184 posto. Za očekivati je da će ljudi koji su uložili novac u električne bicikle (posljednji modeli VanMoofa stoje oko 2 tisuća eura), nastaviti pedalirati (tj. kombinirati snagu električnog motora i pedaliranje) i nakon što kriza prođe tako da će se manje oslanjati na javni prijevoz, a više na svoje ljubimce na dva kotača.