Velik broj ljubitelja biciklizma ne gleda blagonaklono prema električnim biciklima na kojima nije potrebno (previše) pedalirati jer ih pokreće električni motor. Naravno, kako biste vozili e-bicikl nije potrebno koristiti motor, već možete pedalirati kao i na klasičnim biciklima, no često motor dobro dođe, pogotovo primjerice u ovim vrućim danima, uz pomoć e-motora, vožnja na dva kotača do posla može proći uz mnogo manje umaranja i znojenja.

Zbog korištenja e-motora vlada uvjerenje kako vožnja takvih bicikla ne predstavlja veliku fizičku aktivnost i vježbanje kao klasično pedaliranje, no nedavno objavljeno istraživanje pokazalo je neke iznenađujuće rezultate. Naime, vozači e-bicikla fizički su aktivniji na svojim vozilima na dva kotača u odnosu na klasične bicikliste te prosječno troše više energije u svojim aktivnostima na dva kotača. Znanstvenici su istraživali vrijeme koje ljudi provode u fizičkim aktivnostima poput vožnji (električnih) bicikala, hodanju i drugim aktivnostima te udaljenosti koje svakog tjedna prijeđu s tim prijevoznim sredstvima ili hodanjem.

Razlog ovog iznenađujućeg zaključka (u koji će dio biciklista posumnjati) nalazi se u činjenici što vlasnici bicikala s motorima više vremena provode na cesti i voze na većim udaljenostima – možemo pretpostaviti da je veća udaljenost do posla razlog zbog kojih veliki broj ljudi kupuje takav tip bicikala u odnosu na modele bez motora. Također, istraživanje je pokazalo da velikom broju vlasnika e-bicikla ta prijevozna sredstva nisu zamijenila obične bicikle, već automobile tako da su oni postali fizički aktivniji, a manje vremena koje provode za volanima automobila doprinosi i očuvanju okoliša.

Istraživanje je provedeno na 10 tisuća osoba u sedam europskim zemalja i objavljeno je u časopisu Transportation Research Interdisciplinary Perspectives, a znanstvenici koji su sudjelovali u njemu smatraju kako bi se ti rezultati mogli iskoristiti za lobiranje za razvoj bolje i sigurnije infrastrukture pogodne za vožnju bicikala s električnim motorom.

Izvor: Electrek