Iako veliki dio biciklista na električni bicikle gleda s prijezirom, brojne su prednost takvog načina prijevoza. Električni motor ne znači da se njihovi vlasnici voze bez okretanja pedala, već e-bicikle mogu voziti kao i klasične bicikle, no ako se žure ili se ne žele previše umarati i znojiti tijekom vožnje do posla, mogu ubrzati ili se samo odmoriti od pedalanja dodavanjem gasa.
No dodavanje gasa na e-biciklu nije isto što i gas na motorima te nećete "poletjeti" jer snaga električnih motora e-bicikala nije velika (naravno, ovisno o modelu – npr. Rimčev Greyp može se voziti brže i od nekih motora) i njihova brzina često je ograničena na 25 km/h. To ograničenje često ovisi i o tržištu i zakonima na određenim tržištima, a nekim modifikacijama motora može se povećati.
Npr. brzina e-bicikala u Francuskoj ograničena je na 25 km/h, dok američki regulatori dozvoljavaju brzine do 32 km/h pa proizvođači prodaju električne bicikle s postavkama koje se mogu prilagoditi posebnim tržištima. Zbog toga osobe koje kupe neke modele na europskom tržištu mogu ih modificirati i mijenjati kako bi im povećali, tj. otključali snagu motora i brzinu ili samo promijenili neke postavke s kojima mogu prevariti senzore brzine. Tako npr. francuskim pločnicima više ne voze brzinama od 25 km/h, već mogu voziti brže od 30 km/h, čime se povećava mogućnost sudara s pješacima, ali i krši zakon.
Čini se da takvi slučajevi nisu rijetki pa su se Francuzi odlučili obračunati s vlasnicima koji nabrijavaju svoje e-bicikle, i to prilično strogo. Prema zakonu koji je donesen u Francuskoj čini se da bi e-biciklisti koji nabriju svog ljubimca na dva kotača mogli proći puno gore nego što u Hrvatskoj prolaze neki kriminalci jer su maksimalne kazne koje suci mogu donijeti zaista rigorozne.
Zbog nabrijavanja e-bicikala kazna može iznositi nevjerojatnih 30 tisuća eura, uz gubitak vozačke dozvole do čak tri godine. No ni to nije sve, jer postoji mogućnost i da se provede godina dana u zatvoru. Zakon se primjenjuje na korisnike, distributere i prodavače, a odnosi se na bilo kakav oblik modifikacije i nabrijavanja električnih bicikala. Za pretpostaviti je da zbog omogućavanja većih brzina na e-ljubimcima nitko neće završiti u zatvoru, no neka veća novčana kazna ili gubitak dozove dovoljna su poruka svima da ne diraju postavke e-bicikala i ne povećavaju maksimalnu brzinu.
Izvor: Engadget