Drakonske kazne: Za nabrijavanje e-bicikala prijeti kazna od 30 tisuća eura, gubitak vozačke dozvole i godina dana zatvora

Francuski zakon usmjeren je protiv distributera, prodavača i korisnika električnih bicikala koji promjene postavke na svojim biciklima kako bi se mogli voziti brže od 25 km/h.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 13.03.2020. / 11:00 komentari
Električni bicikl (Foto: Getty Images) (Foto: Getty Images)

Iako veliki dio biciklista na električni bicikle gleda s prijezirom, brojne su prednost takvog načina prijevoza. Električni motor ne znači da se njihovi vlasnici voze bez okretanja pedala, već e-bicikle mogu voziti kao i klasične bicikle, no ako se žure ili se ne žele previše umarati i znojiti tijekom vožnje do posla, mogu ubrzati ili se samo odmoriti od pedalanja dodavanjem gasa.

tri vijesti o kojima se priča Žena spava u kravetu, ilustracija Za sve koji žive u gradovima Spavajte u mraku, zaštitite srce: Znanstvenici upozoravaju na skrivenu prijetnju Anatomski prikaz srca, ilustracija Istraživanje pokazalo Ova jednostavna svakodnevna hrana može potiho ojačati zdravlje vašeg srca Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati

Električni bicikl (Foto: Getty Images) Objavljeno istraživanje koje će mnogima promijeniti mišljenje o električnim biciklima

No dodavanje gasa na e-biciklu nije isto što i gas na motorima te nećete "poletjeti" jer snaga električnih motora e-bicikala nije velika (naravno, ovisno o modelu – npr. Rimčev Greyp može se voziti brže i od nekih motora) i njihova brzina često je ograničena na 25 km/h. To ograničenje često ovisi i o tržištu i zakonima na određenim tržištima, a nekim modifikacijama motora može se povećati.

Npr. brzina e-bicikala u Francuskoj ograničena je na 25 km/h, dok američki regulatori dozvoljavaju brzine do 32 km/h pa proizvođači prodaju električne bicikle s postavkama koje se mogu prilagoditi posebnim tržištima. Zbog toga osobe koje kupe neke modele na europskom tržištu mogu ih modificirati i mijenjati kako bi im povećali, tj. otključali snagu motora i brzinu ili samo promijenili neke postavke s kojima mogu prevariti senzore brzine. Tako npr. francuskim pločnicima više ne voze brzinama od 25 km/h, već mogu voziti brže od 30 km/h, čime se povećava mogućnost sudara s pješacima, ali i krši zakon.

Čini se da takvi slučajevi nisu rijetki pa su se Francuzi odlučili obračunati s vlasnicima koji nabrijavaju svoje e-bicikle, i to prilično strogo. Prema zakonu koji je donesen u Francuskoj čini se da bi e-biciklisti koji nabriju svog ljubimca na dva kotača mogli proći puno gore nego što u Hrvatskoj prolaze neki kriminalci jer su maksimalne kazne koje suci mogu donijeti zaista rigorozne.

Električni bicikl (Foto: Getty Images) Opasna brzina: Električni bicikli pogubniji za bicikliste od klasičnih

Zbog nabrijavanja e-bicikala kazna može iznositi nevjerojatnih 30 tisuća eura, uz gubitak vozačke dozvole do čak tri godine. No ni to nije sve, jer postoji mogućnost i da se provede godina dana u zatvoru. Zakon se primjenjuje na korisnike, distributere i prodavače, a odnosi se na bilo kakav oblik modifikacije i nabrijavanja električnih bicikala. Za pretpostaviti je da zbog omogućavanja većih brzina na e-ljubimcima nitko neće završiti u zatvoru, no neka veća novčana kazna ili gubitak dozove dovoljna su poruka svima da ne diraju postavke e-bicikala i ne povećavaju maksimalnu brzinu.

Izvor: Engadget

 

Vezane vijesti