U tehnologiji, medijima i telekomunikacijama ove se godine očekuje nastavak lanjskih trendova, gdje tehnologija postaje sveprisutna u svim segmentima poslovanja i života i pri čemu uprave kompanija najviše zabrinjavaju sve brže tehnološke promjene, dostupnost vještina da se nose s tim promjenama i cyber-sigurnost.

To je uz ostalo istaknuto u utorak na tradicionalnoj godišnjoj konferenciji tjednika Lider i konzultantske kuće PwC Hrvatska "Trendovi u tehnologiji, medijima i telekomunikacijama", koja je okupila više od stotinu sudionika i kojima je partner u PwC Hrvatska Dejan Ljuština poručio da PwC globalno trenutno prati osam raznih tehnologija za koje vjeruje da će imati najveći utjecaj idućih godina.

U svim tim tehnologijama ove će se godine provlačiti dvije ključne stvari: umjetna inteligencija (artificial intelligence) te Internet stvari ili IoT, u što se u svijetu najviše investira. Po sektorima, najviše će se u to investirati u financijskoj, zdravstvenoj, automobilskoj i telekom industriji, naznačio je Ljuština.

Dodao je da je to, kao i ono što najviše zabrinjava uprave kompanija, kao trend ove godine istaknulo oko 1300 predsjednika uprava velikih svjetskih kompanija u PwC-ovu globalnom istraživanju.

Svi su se oni složili i da je TMT (tehnologija-mediji-telekomunikacije) iznimno brza industrija, koja je zadnjih 10-ak godina doživjela velike promjene utječući na sve, kao i da će se te promjene nastaviti, možda i većom brzinom.

Prije samo osam godina vodeće kompanije u svijetu bile su iz energetskog i naftnog te kemijskog sektora, no danas nekih od njih više i nema, a prva mjesta već nekoliko godina zauzimaju tehnološke tvrtke poput Tenceta, Alibabe, Googlea, Applea, Amazona, Microsofta, Facebooka i sličnih koje svake godine bilježe velike poraste vrijednosti, što će se vjerojatno nastaviti i ove godine, kazao je Ljuština.

Brzi razvoj tih tvrtki, kao i tehnologije općenito, donosi i prijetnje smanjenja radnih mjesta, veliku koncentraciju moći u tim jakim kompanijama i prekomjernog korištenje pametnih uređaja i društvenih mreža, kaže on.

U svemu tome iznimno je važno pitanje regulative tih velikih svjetskih kompanija, kao i jačanje medijskih sadržaja na krilima tehnologije, poput jačanja videostreaminga.

Medijska industrija pomalo je zasićena i predviđamo da će ove godine samo dva segmenta znatno rasti - digitalni video i digitalno oglašavanje, dok bi svi ostali medijski segmenti mogli stagnirati ili padati. Pritom će se tradicionalni medijski igrači morati ne više boriti protiv Netflixa i sličnih, nego pokušati s njima surađivati ili naći neki suživot, poručio je Ljuština.

Telekome po njegovim riječima čeka borba za povjerenje investitora uz fokus na popravljanje svog core biznisa, investicije u mreže, pametniji marketing i razvoj novih digitalnih usluga, poput big data analitike.

Te se usluge već uvode i u Hrvatskoj, pogotovo u praćenju korisničkih iskustava, o čemu su na konferenciji govorili predstavnici Iskona, Vipneta i Erricsona Nikole Tesle te slovenskog Telemacha.

Hrvatska u telekom industriji prati sve najnovije trendove koji su prisutni u svijetu, a svima nam je u fokusu širokopojasni brzi pristup internetu odnosno tehnologija kojom bi se pomirio trenutni jaz između urbanih i ruralnih sredina. U ruralnima to još nije na razini koja bi se očekivala za 21. stoljeće i s te strane Hrvatska bi trebala jače slijediti ciljeve iz EU-ove Digitalne agende do 2020., da se uz razvoj fiksnih tehnologija omoguće brzine od 100 Mbs, mada se približava brzinama koje su prisutne u EU, poručio je glavni direktor za tehniku Vipneta Tomislav Makar.

S obzirom na trendove, razvoj novih mreža i tehnologija važnim drži i za kvalitetu sadržaja, pogotovo televizijskih, gdje se sve više ulazi u virtualnu stvarnost te za turizam, jer veliki broja turista utječe na kapacitete domaćih mreža u glavnoj sezoni.

Naznačio je i da se svi pripremaju za 5G mreže velikih brzina i mogućnosti, čija se izgradnja u svijetu, pa i u Hrvatskoj može očekivati 2019. i 2020. godine.

(Hina)