Ono što su kineske automobilske kompanije uspjele napraviti u kratko vrijeme prilično je impresivno. Ne samo što njihovi automobili dolaze s naprednom tehnologijom, već tradicionalni proizvođači automobila ne mogu parirati Kinezima po pitanju cijene, za što postoji više razloga - od niže cijene rada i materijala pa do državnih subvencija. Na krilima tehnologije i nižih cijena u posljednjem kvartalu prošle godine kineski BYD prestigao je Teslu po broju prodanih električnih automobila globalno, čime su jasno dali do znanja kakve su im ambicije u budućnosti.
Iako isti uspjeh BYD nije ponovio u prvom ovogodišnjem kvartalu, prodajne brojke kineskih proizvođača električnih vozila u travnju prilično su ohrabrujuće, pri čemu najviše mogu biti zadovoljni u kompaniji Nio.
Iako po broju isporučenih automobila ne može konkurirati najvećim tvrtkama na ovom tržištu, znakovito je kako je Nio isporučio čak 135 posto više električnih automobila u travnju ove godine u odnosu na isti mjesec 2023. godine. Odlične prodajne brojke utjecale su i na cijenu dionice koja je na burzi u Hong Kongu porasla za dvadesetak posto.
Tijekom prošlog mjeseca Nio je tako isporučio 15.620 automobila, od čega su više od 8800 komada premium SUV modeli, a ostalo su premium limuzine. Od početka godine kompanija je isporučila više od 45 tisuća automobila, što predstavlja rast od 21,2 posto u odnosu na isto razdoblje godinu dana ranije, što pokazuje jasan veliki uzlazni trend ove tvrtke.
Prodajne brojke za travanj objavilo je još nekoliko kineskih automobilskih kompanija, pri čemu je samo Li Auto zabilježio pad isporuka od 11 posto te su tijekom travnja isporučili nešto manje od 26 tisuća automobila.
Solidne brojke ponovno je ostvario BYD koji je tijekom prošlog mjeseca isporučio više od 313 tisuća vozila, što predstavlja rast od 3,6 posto u odnosu na mjesec prije, dok je XPeng s 9393 prodana automobila zabilježio rast veći od četiri posto.
Jedna od specifičnosti kineskog automobilskog tržišta u posljednje vrijeme je cjenovni rat među kompanijama - kako bi mogle bolje konkurirati Tesli, ali i kako bi privukli što veći broj kineskih kupaca, u posljednje vrijeme primjetan je pad cijena, a tom trendu u Kini pridružila se i Tesla koja je smanjila cijenu Modela 3. Na ovom tržištu konkurencija je sve veća pa je tako nedavno i Xiaomi predstavio svoj prvi električni automobili SU7 koji je jeftiniji od Modela 3 za oko 4 tisuće dolara, iako ima veći domet. Takva se taktika isplatila jer je nedavno CEO tvrtke Lei Jun objavio kako njegova prodaja ide puno bolje od očekivanja i planova.
Izvor: CNBC