RECENZIJA: Samsung The Freestyle - ponesite kino sa sobom kamo god želite

Ako spadate u kategoriju filmofila koji vole gledati omiljene filmove i serije na velikom "platnu" ili pak u društvu pogledati kakav sportski događaj, onda će The Freestyle biti izvrstan odabir za vas.

Martina Čizmić | 28.07.2022. / 16:29

Ima nešto u tome da se udobno smjestite i pogledate omiljenu seriju, film ili pak utakmicu na velikom ekranu. Ne znamo je li u pitanju čarolija velikog ekrana koja podsjeća na kino ili jednostavno ona stara - veće je bolje. U svakom slučaju, doživljaj je jednostavno drugačiji.

Ako niste jedan od onih sretnika koji si mogu priuštiti najveće televizore na tržištu (ili jednostavno nemate mjesta za njih u svome domu), a volite gledati omiljeni sadržaj na velikom ekranu, možda je rješenje za vas - projektor.

Mi smo imali prilike testirati Samsungov projektor, The Freestyle, koji se u svibnju pojavio na hrvatskom tržištu. Iako smo, priznajemo, na početku malo bili skeptični oko njegovih mogućnosti, zaista nas je iznenadio.

Slika nije dostupna Samsung predstavio lagani projektor kojim možete bilo koju ravnu površinu pretvoriti u ekran

Prva stvar koja upada u oči je kompaktnost i relativno malo pakiranje. Nema suvišnog prostora u kutiji ni dodatnog stiropora koji samo stvara smeće. U kutiji se nalazi projektor s postoljem, punjač s kablom, daljinski upravljač (koji se također puni na isti punjač) i upute za korištenje. I to je to. Za ugodnu filmsku večer potreban vam je još internet (za aktivaciju i gledanje sadržaja) i kokice.

The Freestyle je izuzetno jednostavan za postavljanje i pokretanje. Potreban vam je ravan i čisti zid, koji čak ne mora biti bijele boje. Naime, ovaj projektor analizira površinu ispred sebe i automatski prilagođava boju slike kako bi boje bile vjerne. Mi smo isprobali na bijelom zidu, ali i na zidu boje breskve i slika je bila izvrsna u oba slučaja. Naravno, ako nemate čisti, ravan zid, uvijek vam preostaje razvući plahtu ili kakvo drugo platno i projicirati sliku na tu površinu.

Što se tiče samog postavljanja uređaja, dovoljno je izvaditi ga iz kutije i uperiti ga prema zidu na koji želite projicirati sadržaj. Spojiti na struju (ili na bateriju koja se prodaje posebno), ukloniti zaštitni poklopac i uključiti daljinskim upravljačem.

Nakon toga, samo pratite upute na ekranu. The Freestyle nudi nekoliko mogućnosti prikazivanja sadržaja. Spajanjem s televizorom, može prikazivati sadržaj s njega. Za to će vam biti potreban HDMI kabel. Spajanjem na internet, može prikazivati sadržaj sa streaming platformi. Bit će dovoljno pronaći jednu od ponuđenih streaming platformi ili ju dodatno instalirati među ponuđenim aplikacijama te se prijaviti korisničkim računom. Spajanjem putem Bluetootha, koji je predviđen za povezivanje s audio uređajima i gaming konzolama.

Samsung The Freestyle projektor - 2 (Foto: Zimo)

Također, moguće je prikazivati fotografije ili drugi sadržaj s pametnog telefona koji se povezuje s projektorom putem Bluetootha, prikazivati već ranije učitane pejsažne fotografije (ako želite, primjerice, projicirati sliku jezera, mora ili pak kamina), ali i prikazivati zabavne natpise (poput Sretan rođendan), kako bi dodatno ukrasili prostoriju.

Prikazivanjem sadržaja upravlja se putem daljinskog upravljača, ili za vlasnike Samsung pametnih telefona, putem aplikacije SmartThings. Mi smo odabrali daljinski upravljač, kako bi se pametni telefon odmorio malo.

Također, možete ga i koristiti kao svjetiljku za ambijentalno osvjetljenje, a za to ćete trebati samu lampu projektora prekriti priloženim poklopcem.

Za samo korištenje uređaja, potrebno se prijaviti u Samsung račun (koji možete napraviti u nekoliko klikova ako ga već nemate) skeniranjem QR koda. I nakon toga, kreće zabava.

Sam svoj majstor

Projektor je potrebno postaviti na ravnu i čvrstu podlogu, a on će dalje obaviti sve što treba. Analizirat će podlogu, poravnati sliku, poboljšati kontrast (ako je svjetlo u prostoriji) i prilagoditi boje ako je pozadina u boji. Naravno, sve to je moguće i dodatno ručno podesiti putem izbornika, ali nakon nekoliko isprobavanja, zaključili smo da je najbolje ostaviti projektoru da odradi taj posao za nas.

Jedna stvar koja nas je pomalo zasmetala prilikom testiranja je činjenica da daljinski upravljač za projektor, upravlja i drugim Samsungovim uređajima u prostoriji. Primjerice, televizorom. Tako da, ako imate Samsungov televizor i The Freestyle u istoj prostoriji, morate biti jako oprezni što radite, jer će vam se dogoditi da ćete isključiti jedan od uređaja, dok će drugi ostati uključen. Ako ne mislite gledati sadržaj s televizora na projektoru, toplo preporučujemo da ga fizički isključite iz struje, dok podešavate projektor.

Samsung The Freestyle projektor - 9 (Foto: Zimo)

Zvuk, kamera i ... akcija!

Iznenadilo nas je koliko je zapravo snažan zvučnik koji je ugrađen u projektor. Za ugodno gledanje omiljene serije u stanu, nije trebalo pojačati više od razine 15 iako ide i puno glasnije. Projektor ima i ugrađen mikrofon, pa ga možete koristiti i kao Bluetooth pametni zvučnik i odgovoriti na poziv (ako vam je pametni telefon povezan s njime).

Čak i kad smo gledali sadržaj tijekom sunčanog dana, slika je bila dovoljno dobra da je bilo moguće čitati bijele titlove i vidjeti što se događa ispred nas. Naravno, doživljaj je puno bolji kad se gleda u mraku.

Treba voditi računa da se projektor tijekom rada prilično zagrijava, pa bi bilo dobro prostor oko njega ostaviti slobodnim, kako bi se izbjegnule bilo kakve nezgode.

Malo tehničkih podataka za one koji žele znati više. Projektor ima LED lampu koja je deklarirana na 20 tisuća sati, a može projicirati sliku dijagonale od 30 do 100 inča. U teoriji možete razvući i na više, ali kvaliteta slike će biti lošija. Težak je nešto manje od jednog kilograma, što znači da ga zaista možete ponijeti kud god želite. Naš primjerak je bio predviđen za spajanje na struju, no u prodaji je zasebno i baterija (što ga čini potpuno mobilnim), te dodatak kojim ga možete priključiti na grlo rasvjetnog tijela i tako montirati na zid ili strop.

Samsung The Freestyle projektor - 7 (Foto: Zimo)

Isplati li se kupiti ga?

Ako spadate u kategoriju filmofila koji vole gledati omiljene filmove i serije na velikom "platnu", ili pak u društvu pogledati kakav sportski događaj, onda će The Freestyle biti izvrstan odabir za vas. Pogotovo ako omiljeni sadržaj volite gledati vani na terasi ili na kampiranju. Zbog svih svojih mogućnosti, bit će privlačan i onima koji vole igrati videoigre, slušati glazbu ili jednostavno ne žele cijelo vrijeme imati televizor u prostoriji. Zahvaljujući maloj težini, jednostavan je za nošenje pa može poslužiti i kao poslovni projektor iako mu to i nije originalna namjena.

Ono što bi neke moglo odgovoriti od kupovine je njegova cijena. U trenutku pitanja recenzije ona je iznosila (nemalih) 7499 kuna. Isplati li se? Rekli bismo da ovisi o tome koliko ga planirate koristiti i za što. Da, definitivno se isplati ako volite gledati filmove, serije, sport ili igrati videoigre i pri tome želite imati što veću sliku ispred sebe. Jer, uz nekoliko manjih zamjerki, ovaj projektor izvrsno obavlja svoj posao i znatno je jeftiniji od televizora velikih dijagonala.

Dakle, u konačnici je odluka na vama. Mi bismo samo napomenuli da, čak i ako nemate slobodan zid na koji biste mogli projicirati sadržaj, uvijek postoji - strop. Vjerujte nam, možda je čak i zabavnije gledati omiljene crtiće izvaljeni na podu, dok likovi plešu oko lustera.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti