Mnogi su još uvijek pod dojmom fantastične DAMconf konferencije organizatora ClickAttacka i medijskog partnera Nove TV, održane u City Plaza centru u Zagrebu četvrtu godinu zaredom – ako niste bili ove godine, ne brinite, uvijek imate iduću godinu, a najzanimljivije trenutke pročitajte u nastavku.
Uzbudljiv digitalni dan započeo je na jedini ispravan način - dok su posjetitelji podizali akreditacije, ispijala se kavica.
Dvorana popunjena do zadnjeg stolca publikom djelomično sačinjenom od sad već stalne postave konferencije, a dijelom od novih lica te, ono što je organizatore posebno veselilo, brojnim studentima i mladim marketinškim entuzijastima. Upravo je to dokaz kako je DAM konferencija postala ključni event na kojem se okupljaju regionalni digitalni stručnjaci, mediji i brandovi ne bi li izmijenili znanja, čuli iskustva drugih i dobili svježe ideje. Svi oni uživali su u ukupno 20 predavanja i panela!
Ove godine fokus je postavljen na inovacije i budućnost digitalnog marketinga, a raspravljalo se i o virtualnoj stvarnosti, umjetnoj inteligenciji te percepciji Z-generacije o medijima. Kako brendovi ne bi snosili novčane posljedice promjenom pravila o rukovanju korisničkim podacima, mogli su poslušati prezentaciju o GDPR regulativi.
Sve što trebate znati o Chat Botu otkriva Viber ekspertica Zarena Kancheva
Ove je godine “angažiran” i digitalni domaćin koji je posjetitelje vodio kroz program – chatbot Damotron na Viber messengeru, koji se savršeno uklopio budući da je tema chatbota jedna od najzanimljivijih u digitalnom svijetu. O toj temi govorili su i predstavnici Addiko banke, generalnog sponzora koji je ove godine i sam u bankarstvo uveo plaćanje chatom, te sami viberovci. Zarena Kancheva, Viberova marketinška i PR menadžerica srednjoistočne Europe, odgovorila je na nekoliko pitanja – kakva je sadašnjost, a kakva budućnost Vibera, Chat Bota, Stickera…
Koje Viberove usluge tvrtke najčešće koriste?
Danas većina korisnika pametnih telefona troši oko 80% svog vremena koristeći najviše 5 mobilnih aplikacija, što znači da Viber - jedno od najpopularnijih digitalnih odredišta - predstavlja izuzetno atraktivno okruženje za razvoj uspješne marketinške strategije. Naša platforma pruža mogućnost brendovima da postignu svoje rezultate integriranim setom instrumenata koji se mogu prilagoditi različitim namjenama.
Najčešći i najuspješniji pristup (Viber for Business) koji tvrtke koriste uključuje pokretanje Viber Public Accounta, dijeljenje vrlo zanimljivog sadržaja sa svojim sljedbenicima, integraciju Chat Bota koji daje dodatnu vrijednost za korisnike te promociju putem vlastitih kreativnih Sticker Packova i raznovrsnih formata oglasa dostupnih na Viberu.
Možemo li reći da su tvrtke u srednjoistočnoj Europi rano usvojile “Viber for Business“?
Primjećujemo neke uistinu inovativne tvrtke iz spomenute regije koje su se okrenule Viberu i u vrlo kratkom vremenu uspjele izgraditi jake zajednice na našoj platformi. Ako postoji jedna stvar koja je relevantna za svih 14 tržišta, to je pristup temeljen na rezultatima - i drago nam je što možemo surađivati s našim partnerima kako bismo maksimalno povećali rezultate. Danas imamo Viber Public Accounte u srednjoistočnoj Europi koji broje više od 1M sljedbenika i brojka neprestano raste. Imamo i primjere u kojima lokalni partneri pokreću pilot-kampanje na nekoliko tržišta srednjoistočne Europe, a zatim ih implementiraju na globalnoj razini. Radimo s velikim portfeljem tvrtki - od telekomunikacija, financijskih institucija, medijskih kuća, glazbenih i sportskih marki sve do slavnih osoba.
Povrat ulaganja u marketingu je presudan. Možete li navesti tri glavna razloga zbog kojih bi trebalo odabrati Viber u odnosu na druge marketinške kanale te dati savjete marketinškim stručnjacima koji imaju male budžete?
Glavne su prednosti korištenja Vibera u marketinške svrhe: širok doseg, angažirana publika i alat koji je razvijen kako bi pomogao tvrtkama da pojačaju svoje rezultate na brz i učinkovit način.
Samo prošle godine korisnici Vibera razmijenili su više od 30 milijardi naljepnica, odnosno preuzeli 116 milijuna paketa naljepnica. Razlog njihova velikog uspjeha jest što predstavljaju zabavan način komuniciranja - koji kombinira kreativnost i emocije s korisnošću, naravno obogaćujući komunikaciju između ljudi. S gledišta marketinga, Viberovi Stickeri u različitim verzijama (statički, animirani, sa zvukom ili s dodatnom funkcijom klika) pomažu povećanju svijesti o brendu, rastu zajednice i temelje dugoročnu komunikacijsku strategiju koja uključuje različite promotivne aktivnosti - kao što su ATL/BTL, nagradne igre i slično.
Nedavno smo, primjerice, vodili kampanju za promociju Shakirine turneje "El Dorado". Njezin je tim iskoristio njezin službeni Public Account na Viberu kako bi ponudio kodove s popustom i postigao stopu konverzije od 11% u samo nekoliko dana.
Svi vole Viber Stickere, stoga ne čudi da ih tvrtke koriste za promociju. Ali kako korisnici reagiraju na Viber Ads i Service Message? Koji su rezultati?
Kada se radi o Service Messageu, usredotočeni smo na tvrtke koje promiču svoje usluge, proizvode i općenito donose vrijednost krajnjem korisniku. Takva su područja bankarstvo, osiguranje i telekom-transakcije, taksi-usluge, dostave i sve vrste prilagođenih pretplata i ažuriranja. Koristeći takav pristup, rezultati su vrlo ohrabrujući, uz vrlo niske stope otkazivanja pretplate. Ukratko, riječ je o CTR-u većem od 15%.
2017. je godina botova. Koja je najbolja uporaba Viber Chat Bota u tvrtkama?
Kao i za bilo koji drugi alat, najbolje korištenje Chat Bota mora doprinijeti dodatnu vrijednost za korisnike. U srednjoistočnoj Europi imamo uspješne primjere razvijene unutar širokog raspona tvrtki, a ugrubo se mogu kategorizirati u dvije skupine: rješavanje problema (financijske usluge, naručivanje taksija, isporuka hrane, prodaja ulaznica) ili pružanje zanimljivog sadržaja (mediji, sport i glazba, potrošačke igre, itd.).
Chat Bots u Viberu pružaju veliku priliku za privlačenje publike na personalizirani način. Daljnja evolucija i integracija s novim funkcijama gotovo su iza ugla, kao što su naručivanje i plaćanje roba te usluga unutar aplikacije.
Organizacijski, sadržajno i sudeći po prvim dojmovima posjetitelja i partnera, bila je ovo Clickattackova najbolja konferencija do sad. Nadamo se kako smo uspjeli ispuniti vaša očekivanja, a sad nastavljamo dalje zajedničkim snagama mijenjati digitalne trendove u regiji!