Zahtjev koji stupa na snagu u ožujku objavljen je prošli tjedan u službenom glasniku francuske vlade. Usvojen je nakon godina lobiranja skupina za zaštitu okoliša, među kojima neke traže i potpunu zabranu automobilskih oglasa.

Slično kao što oglasi za hranu i piće već moraju sadržavati podsjetnike potrošačima da jedu zdravo, u reklamama za automobile standardizirane poruke će sugerirati da vozači, kad je to moguće, koriste opcije koje su odgovornije prema okolišu poput hodanja, vožnje biciklom ili korištenja javnog prijevoza.

One će biti obavezni za sve medije, tiskane, televizijske, radijske i internetske.

U oglase će morati biti uključen i razred kojem automobil pripada po emitiranju CO2, što je novi sustav rangiranja za informiranje potrošača o ekološkom učinku vozila.

Proizvođači automobila spremni su podvrgnuti se zakonu, iako ne entuzijastično.

To znači da općenito moramo pronaći alternativu automobilu. Ovo je prvi put da imamo tako izravnu poruku vlade, kazao je Lionel Keogh, direktor Hyundaija u Francuskoj.

Prilagodit ćemo se, dodao je. Idemo u smjeru automobila s nultom emisijom.

Ali je zakon pomalo ironičan jer ne pravi razliku u vrstama automobila. To je malo kontraproduktivno vladinoj želji da promovira električna vozila, rekao je.

Volkswagen, treći najveći prodavatelj automobila u Francuskoj nakon multinacionalne kompanije Stellantis i Renaulta, također najavljuje da će se pridržavati zakona. S našom marketinškom tvrtkom ćemo analizirati kako to najbolje provesti u djelo, priopćili su.

U sklopu novog zakona je i odredba da će od 2028. biti potpuno zabranjeno oglašavanje najvećih cestovnih zagađivača, vozila koja emitiraju više od 123 grama CO2 po kilometru, što uključuje mnoge popularne SUV automobile.  

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju