Ponajviše zahvaljujući Elonu Musku i Tesli, električna vozila na velika vrata ulaze na tržište automobila te danas gotovo da i nema velike automobilske kompanija koja nije počela s razvojem e-vozila. Iako su sve popularnija i cjenovno povoljnija, najveći problem za većinu ljudi jest doseg, odnosno trajanje baterije i broj stranica za punjenje električnih vozila kojih je diljem svijeta, pa tako i u Hrvatskoj, sve više. Dok neki električni automobili mogu izdržati između 130 do 150 km s jednim punjenjem, najjači modeli Tesle mogu bez problema odvoziti i više od 400 km prije zaustavljanja na punionicama, a uz štedljiv način vožnje i idealne uvjete, moguće je, vjerovali ili ne, prijeći i više od tisuću kilometara.

To je dokazalo pet članova talijanskog Kluba vlasnika Teslinih vozila koji su sa samo jednim punjenjem baterije Modela S 100D uspjeli prijeći 1078 kilometara te im je na ovom uspjehu putem Twittera čestitao i Elon Musk. Ovakav doseg, naravno, ostvaren je načinom vožnje kakav se nikada neće primijeniti u stvarnim situacijama, već samo kako bi se ispitao maksimalan mogući domet ovog vozila – bez korištenja klime, održavanjem konstantne brzine od 40 km/h (korišten je autopilot), s posebnim gumama i gotovo bez stiskanja kočnica. Luca Del Bo, predsjednik Kluba vlasnika Tesle, rekao je kako su iskoristili 98,4 kWh energije, što je jednako osam litara goriva – zamislite da s osam litara goriva možete prijeći više od tisuću kilometara.

Inače, prethodni rekord postavljen je prije nekoliko mjeseci u Belgiji kada je Model S izdržao nešto više od 900 km s jednim punjenjem baterije te je tada Musk rekao kako s pravim gumama njegov automobil teoretski može prijeći više od tisuću kilometara s jednim punjenjem baterije – pokazalo se da je bio u pravu.

Najnoviji Teslin automobil, Model 3 s jednim punjenjem baterije može proći skoro 350 km, odnosno model s jačom baterijom (koji je, naravno, skuplji) skoro 500 km, a uz rastuću infrastrukturu, tj. sve veći broj punionica za većinu korisnika to bi trebalo biti sasvim dovoljno.

Izvor: The Guardian