Rembrandtova slavna "Noćna straža" rekonstruirana uz pomoć umjetne inteligencije

Obnovljen je dio lika bubnjara koji ulazi u kadar krajnje desno kad stupa na scenu, zbog čega pas laje.

Hina | 24.06.2021. / 12:10

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 Prvi put u 300 godina, Rembrandtova slavna "Noćna straža" ponovno je izložena u originalnoj veličini, a dijelovi koji nedostaju privremeno su obnovljeni uz pomoć umjetne inteligencije.

Rembrandt je veliko platno, na kojem je prikazan kapetan amsterdamske gradske milicije koji zapovijeda svojim ljudima, završio 1642. godine.

Iako se danas smatra jednim od najvećih remek-djela nizozemskog Zlatnog doba, sa sve četiri strane izrezane su trake tijekom preseljenja 1715. godine.

Iako te trake nisu pronađene, drugi umjetnik tog vremena napravio je kopiju, a restauratori i računalni znanstvenici koristili su to, pomiješano s Rembrandtovim stilom, za ponovno stvaranje dijelova koji nedostaju.

To nikad nije prava stvar, ali mislim da vam daje drukčiji uvid u kompoziciju, rekao je direktor Rijksmuseuma Taco Dibbits.

Učinak je pomalo poput gledanja fotografije izrezane onako kako bi fotograf želio.

Središnja figura na slici, kapetan Frans Bannink Cocq, sada se čini izvan središta, kao što je bio u Rembrandtovoj izvornoj verziji, što čini rad dinamičnijim.

Obnovljen je dio lika bubnjara koji ulazi u kadar krajnje desno kad stupa na scenu, zbog čega pas laje.

Tri obnovljena lika koja su nedostajala s lijeve strane, a nisu detaljno predočena, promatrači su, a ne pripadnici milicije. To je bio učinak koji je Rembrandt namjeravao stvoriti, rekao je Dibbits, privući gledatelja slici.

Viši znanstvenik iz Rijksmuseuma Robert Erdmann objasnio je neke korake u izradi dijelova koji nedostaju.

Najprije su i "Noćnu stražu" i mnogo manji primjerak, koji se pripisuje Gerritu Lundensu i datiran je oko 1655. godine, morali pažljivo fotografirati.

Tada su istraživači prilagodili slike na istu veličinu i iskrivili Lundensov rad kako bi se bolje uklopio s Rembrandtom gdje su postojale manje razlike u postavljanju likova i predmeta.

Potom je na scenu stupio softver za umjetnu inteligenciju, pokušavajući dosegnuti što bliže Rembrandtov stil i boje. Ljudi su procijenili uspjeh.

Erdemann je rekao da je rezultat "prevođenja" Lundensa u Rembrandta koji je obavila umjetna inteligencija bio dovoljno dobar, ali ne i najbolji mogući.

Mislim da se tehnika uvijek može poboljšati, ustvrdio je.

Kako je izgledao cijeli proces rekonstrukcije možete pogledati ovdje. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti