Rezultati AdEx istraživanja otkrivaju: Nastavlja se rast ulaganja u digitalno oglašavanje u Hrvatskoj

Hrvatska udruga digitalnih izdavača (HUDI) objavila je najnovije rezultate AdEx istraživanja, koje pokazuje da je u digitalno oglašavanje 2024. godine uloženo 340 milijuna eura neto uz kontinuiran rast ulaganja u digitalne kanale.

Zimo Zimo | 20.05.2025. / 10:22

Anamaria Todorić (Foto: Luka Stanzl/Pixsell)

 AdEx istraživanje pruža pregled tržišta prema formatima, platformama i kategorijama oglašivača, s ciljem veće transparentnosti i točnosti. Podaci su prikupljeni u suradnji s agencijama Momentum i Ipsos, a od 2023. uključuju i UNIP te HUP-Udrugu novinskih izdavača, što AdEx čini najrelevantnijim domaćim izvorom za praćenje digitalnog oglašavanja.

Prema podacima HUDI AdExa, agencijsko tržište digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj u 2024. godini dosegnulo je vrijednost od 165,5 milijuna eura, što čini 48,2% ukupnog digitalnog oglašavanja. Među formatima oglašavanja, display oglasi i dalje drže vodeću poziciju s 47,4 milijuna eura, slijede ih native formati i specijalni projekti s 29 milijuna eura, dok video oglašavanje također bilježi uzlazni trend s 9,9 milijuna eura.

Kada je riječ o oglašivačkim kanalima, paid search apsolutno dominira tržištem s 46% ukupnih ulaganja, odnosno 156 milijuna eura, dok društvene mreže zauzimaju 23,4% udjela u ukupnom digitalnom budžetu, sa 79,4 milijuna eura. U segmentu digitalnog oglašavanja u oglasnicima ostvareno je 17,3 milijuna eura.

Ove godine zabilježen je snažan rast digitalnog oglašavanja od 21,7% u odnosu na 2023. godinu, što potvrđuje nastavak pozitivnog trenda na tržištu online oglašavanja. Dio tog rasta dolazi od globalnih tehnoloških (BigTech) platformi (uključujući Google, Metu i druge), koje su ostvarile ukupni prihod od 249,5 milijuna eura, dodatno potvrđujući svoju snažnu prisutnost na tržištu digitalnog oglašavanja. Zanimljivo je da ti prihodi u velikoj mjeri ostaju izvan Hrvatske, iako se oglašavanje odvija unutar naših granica – što otvara pitanje pravednosti i dugoročne održivosti postojećeg modela u digitalnoj ekonomiji.

U sklopu predstavljanja novih AdEx podataka, izabrana je i nova predsjednica AdEx radne skupine. Anamaria Todorić, direktorica digitalnih strategija, Styria Media Group, koja će preuzeti vodstvo nad koordinacijom metodologije, partnerskim odnosima te unaprjeđenjem izvještavanja i industrijske suradnje. Nasljeđuje dosadašnjeg predsjednika Petra Pavića, S.T.A.R. Digital grupa, a svoju ulogu započinje s jasnom vizijom daljnje profesionalizacije projekta i uključivanja još većeg broja dionika iz sektora medija, oglašavanja i istraživanja tržišta.

Velika mi je čast što sam izabrana za novu predsjednicu radne skupine za AdEx. Ovo imenovanje doživljavam kao priznanje povjerenja stručne zajednice, ali i kao obvezu da svi mi, kroz radnu skupinu nastavimo unaprjeđivati sustav mjerenja i razumijevanja digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj. Uloga radne skupine ostaje ključna u osiguravanju transparentnosti, vjerodostojnosti podataka i jačanju suradnje između svih uključenih – od medija i oglašivača do istraživačkih agencija. U narednom razdoblju nastavit ćemo s razvojem metodologije i procesa, s ciljem daljnje profesionalizacije tržišta i stvaranja čvrstih temelja za održivi rast digitalnog oglašavanja , izjavila je Anamaria Todorić, direktorica digitalne strategije Styria Media Group i predsjednica radne skupine za AdEx.

Projekt istraživanja digitalnog AdEx-a vodi tim sastavljen od stručnjaka digitalnog oglašavanja različitih izdavača. Petar Pavić, S.T.A.R Digital grupa, Anamaria Todorić, Styria Media Grupa, Igor Cenić Hanza Media, Marin Katušić, Index Promocija, Vedran Vereš, Telegram Media Grupa, Srđan Veldić, RTL Hrvatska, Ana Klasić, NovaTV, Toni Janjiš, Tportal, Matej Sever, Ipsos te Dražen Tomić, ICT Business.

Zbog dinamične prirode digitalnog oglašavanja, koje se neprestano mijenja kroz nove formate, tehnologije i velik broj tržišnih aktera, HUDI je prepoznao važnost veće transparentnosti. U cilju lakšeg razumijevanja i tumačenja industrijskih kretanja, ponovno je izrađen godišnji pregled podataka koji pokriva razdoblje od 2022. godine do projekcija za 2025. Ovaj pregled donosi detaljan uvid u ključne trendove i razvoj digitalnog tržišta, čime stručnjacima omogućuje donošenje odluka temeljenih na kvalitetnim i relevantnim informacijama, a dostupan je i na linku – HUDI AdEx.

S pogledom u budućnost, predviđa se da će tržište digitalnog oglašavanja u Hrvatskoj u 2025. godini porasti za 9,8%. Kontinuirani rast ukazuje na dinamičan i ubrzan razvoj industrije, potaknut rastućim povjerenjem oglašivača u digitalne kanale, stalnim inovacijama u formatima i tehnologijama te sve većom ulogom podataka u planiranju kampanja. Takav trend otvara prostor za dodatni optimizam i potvrđuje da digitalno oglašavanje ostaje najbrže rastući segment tržišta, s potencijalom koji nadilazi početne procjene.

Vezane vijesti

Još vijesti