Kad su Rimac Automobi predstavili svoj posljednji automobil C_Two pred dvije godine na Sajmu automobila u Ženevi, svima je bilo jasno da je taj automobil prepun visoke tehnologije. Među ostalim, opremljen je umjetnom inteligencijom koja prati ponašanje vozača, ali i osigurava određenu razinu autonomije. To ne znači da će C_Two sam voziti, već da može preuzeti kontrolu ako zaključi da je vozač previše pod stresom ili umoran. 

S obzirom na to da u Rimac Automobilima razvijaju nove tehnologije, ideja o autonomnoj vožnji nije im strana. No, rijetki znaju da su u ovoj tvrtki autonomnu vožnju razvijali pred gotovo 10 godina. 

Točnije 2013. godine i to za "jednu veliku njemačku tvrtku", kako je otkrio sam Mate Rimac i to nakon što projekt više nije relevantan, a ugovor o tajnosti koji su morali potpisati istekao. Što su točno radili otkrio je na svom Facebook profilu. 

Mate Rimac (Foto: Rimac Automobili)

2013., kad nas je bilo 10-ak u firmi, krenuli smo raditi za jednu veliku Njemačku firmu. Rekli su nam svoju viziju budućnosti - usmeno, bez ikakvih specifikacija. Moram priznati da sam prije tog projekta smatrao da je autonomna vožnja neinteresantna i nisam razmišljao o konceptu mobilnosti kao usluge (Mobility as a Service). Kupac je htio da razvijemo i izradimo prototip na temelju njihove ideje. Kvaka je bila da sve to moramo napraviti unutar 90 dana jer inače im rezervacija budžeta za projekt propada i ide u "drugu kasu" (big corporate jezik za "nećemo vas platiti ako ne odradite nešto što je gotovo nemoguće"). 90 dana rada dan i noć na potpuno novom konceptu vozila sa potpuno drugačijim principom upravljanja i pogona (npr. 3 in-wheel motora koji su služili i za "uspravljanje" vozila) - i nastalo je ovo što možete vidjeti na videu. Da, to je stvarno vozilo i ja sam se provozao jednom s tim do Samobora .
Cilj je bio pokazati kako bi budućnost mobilnosti mogla izgledati. Auto naravno nije sam vozio nego je imao joystick za upravljanje između sjedala (drive/steer/brake by wire) i daljinski za potrebe ovog demonstracijskog videa.
S obzirom na budžet, vrijeme, znanje i veličinu ekipe koju smo imali na raspolaganju, je ovo nešto na što sam i danas ponosan i što mi je otvorilo oči u kojem smjeru bi trebala/mogla budućnost individualne mobilnosti ići.
Imali smo i koncept "lijepe" izvedbe (sa "pravim" dizajnom eksterijera - ne "sklepanca" sa cijevima, ali za to nije bilo vremena ni novaca),
opisao je Rimac dodavši da su se takvim stvarima bavili na početku kako bi tvrtka opstala. 

Danas firme sa manje od ovog prototipa dižu stotine milijuna Eura fundinga ali tada je bilo drugo vrijeme. Koliko god se 8 godina čini malo, zapravo se, bar u našoj inudstriji, sve totalno promijenilo, dodao je Rimac te zagolicao maštu pratitelja najavom da bi možda mogao pokazati i neke druge projekte na kojima su tijekom svojih početaka radili. 

Na kraju se ipak ispravio te dodao kako oni u Rimac Automobilima nisu razvili "pravi" autonomni automobil, već viziju autonomnog vozila koja vozi na daljinski. 

Evo, posipam se pepelom radi te izjave. Moje isprike, napisao je na kraju u svom stilu Rimac. 

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju