Robotaksiji bi uskoro mogli osvojiti Peking

S novim zakonom želi se potaknuti testiranje autonomnih vozila tako bi jednom robotaksiji i robobusevi mogli postati uobičajeno sredstvo prijevoza u toj zemlji.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 31.12.2024. / 14:05

Baiduov robotaksi (Foto: Afp)

Ono što se još donedavno činilo kao san ili nedostižna budućnost, polako postaje stvarnost. Iako je tržište autonomnih automobila još u svojim počecima, na cestama je sve veći broj vozila kojima upravljaju računala i koja prevoze putnike koji tu uslugu - plaćaju. Broj gradova u kojima su takva vozila dostupna ili se tehnologija testira nije velik, no ta brojka raste i čini se da bi se taj rast mogao dodatno ubrzati.

Baiduov robotaksi Kinezi predstavili automobil koji bi trebao zabrinuti američke kompanije, evo i zašto

U SAD-u smo više puta pisali o Waymu i “najboljem vozaču na svijetu” te je ova kompanija najavila širenje svoje robotaksi usluge na nove gradove poput Austina i Miamija, a čak su najavili i prvo internacionalno širenje te će se njihova tehnologija testirati i na cestama Tokija.

Velike planove oko autonomnih automobila imaju i Kinezi. Vlasti Pekinga tako su ovaj tjedan donijele zakon koji bi trebao potaknuti na korištenje autonomne tehnologije na cestama grada, s ciljem da jednom Pekingom putnike prevoze autobusi i taksiji u kojima nema vozača. Nova regulativa na snagu stupa s prvim danom travnja, a autonomna vozila koja nakon tog datuma zadovolje sigurnosne zahtjeve i ispune sve obveze nametnute zakonom moći će se prijaviti za testiranje tehnologije na cestama tog grada.

Osim javnog prijevoza i taksija, regulativom se podržava i korištenje autonomne tehnologije za osobne, odnosno privatne automobile. Također, grad će podržati i razvoj i gradnju infrastrukture i pametne ceste koja će pomoći takvom obliku transporta i vozila kojima će upravljati računala.

Osim Pekinga, velike planove oko autonomije imaju i u Wuhanu. Vlasti ovog grada također su donijele novi zakon sa sličnim ciljem - podrškom razvoju inteligentnih povezanih vozila.

Zooxov autonomni automobil Stanovnike San Francisca iznenadila neobična vozila koja su se pojavila na cestama

Prema ranijem izvještaju Reutersa, u najmanje 19 kineskih gradova već je započelo testiranje robotaksija i robobuseva, što su koraci prema autonomnom javnom prijevozu koji bi, među inim, jednom trebao riješiti problem nedostatka radne snage i vozača. Jedna od kompanija s najvećom trenutačnom flotom robotaksija je Apollo Go, podružnica kineskog tehnološkog diva Baidua iz kojeg su ranije najavili da će do kraja ove godine imati tisuću robotaksija na cestama Wuhana. Od ostalih poznatijih kineskih robotaksi kompanija treba spomenuti i Pony.ai, a svoju priliku na ovom tržištu traže i poznate tvrtke poput WeRidea, AutoX-a, SAIC Motorsa i druge.

Svakako treba spomenuti i Teslu koja početkom 2025. namjerava omogućiti dostupnost svoje Full-Self driving (FSD) tehnologije i na kineskom tržištu, a ranije ove godine najavili su i svoje robotaksije koji bi se jednog dana možda mogli voziti i cestama kineskih gradova.

Izvor: Reuters
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti