Ruđerovci u Ministarstvu znanosti predstavili svoj projekt "kvantnog interneta"

Ministar je istaknuo nužnost popularizacije hrvatskih znanstvenika koji to zaslužuju svojim radom kojim se svrstavaju u sam vrh svjetske znanosti

Martina Čizmić | 09.09.2020. / 12:00

Znanstvenici s Instituta Ruđer Bošković, koji su dio tima koji je otkrio kvantni internet, sastali su se s ministrom znanosti i obrazovanja prof. dr. sc. Radovanom Fuchsom.

Martin Lončarić i Mario Stipčević do su tima koji istražuje kvantne mreže, a posljednje istraživanje objavljeno im je u  prestižnome znanstvenom časopisu Science Advances. Njihovo je otkriće značajan iskorak prema potpuno sigurnoj i
zaštićenoj mrežnoj komunikaciji.

Slika nije dostupna Ruđerovci s međunarodnim kolegama otkrili i napravili "kvantni internet" koji je nemoguće špijunirati ili hakirati

Kako smo već pisali, vrhunski tim znanstvenika otkrio je i eksperimentalno realizirao kvantnu komunikacijsku mrežu s više korisnika, koju je nemoguće špijunirati. Koncept kvantne komunikacijske mreže koju su ostvarili na primjeru mreže s osam korisnika, a može se jednostavno proširiti na veći broj korisnika, kompatibilan je s velikim brojem postojećih i budućih kvantnih protokola koji će omogućiti široku paletu komunikacijskih servisa. To se ostvaruje tako što pružatelj usluge omogućuje svim korisnicima dijeljenje kvantne prepletenosti preko mreže.

Kvantna prepletenost, koju je Einstein nazvao "sablasnim djelovanjem na daljinu", znači da se dvije razdvojene čestice ponašaju kao da su međusobno povezane bez obzira na svoju udaljenost u svemiru.

Ministar Fuchs čestitao je znanstvenicima na ovom otkriću i rezultatima te im
zaželio puno uspjeha u daljnjem radu te istaknuo nužnost popularizacije hrvatskih znanstvenika koji to zaslužuju svojim radom kojim se svrstavaju u sam vrh svjetske znanosti.