Kada se govori o električnim automobilima, u prvom planu uvijek je Tesla te u posljednje vrijeme i kineska tvrtka BYD, a za svoje mjesto na ovom tržištu bore i brojne tradicionalne automobilske kompanije. Sve su te tvrtke u prvom redu proizvođači automobila, no ovo je tržište u posljednje vrijeme zanimljivo i kompanijama koje su poznate po potpuno drugim proizvodima.
Iako je Apple odustao od razvoja svog automobila, to nije obeshrabrilo druge tvrtke koje proizvode brojne gadgete, telefone, računala, slušalice i slično da ne uđu na ovo tržište poput kineskih Xiaomija i Huaweija. No dok to samo po sebi i nije toliko iznenađenje, ono što se čini prilično nevjerojatnim jest kako je Xiaomi u iznimno kratko vrijeme uspio napraviti električni automobil koji je impresionirao čak i one s višegodišnjim iskustvom na ovom tržištu.
Početna cijena veća od 31 tisuću eura
O modelu SU7, njegovoj popularnosti i velikoj potražnji za njim pisali smo više puta, a upravo je zbog njegovog velikog i za mnoge neočekivanog uspjeha, značajno porastao interes za sljedećim automobilom ove kineske tvrtke. Zahvaljujući podacima kineskog Ministarstva industrije i informacijskih tehnologija, saznali smo neke dodatne informacije o ovom automobilu koji bi se u prodaji mogao pojaviti sredinom godine. Ako ćemo suditi prema potražnji za prvim modelom, Xiaomi YU7 mogao bi biti još popularniji jer je riječ o vozilu iz SUV kategorije. Dužina Xiaomijeva SUV-a bit će skoro 5 metara (4,99m), širina 1,996m, a visina 1,6m.
Prema spomenutim novim podacima, Xiaomijev SUV bit će dostupan u verzijama sa samo stražnjim motorom i s pogonom na sva četiri kotača. Ta će verzija imati dva motora - prednji snage 295KS i stražnji snage čak 386KS, uz maksimalnu brzinu od čak 253 km/h. Model s pogonom na stražnje kotače dolazi s motorom snage 315KS te maksimalnom brzinom od respektabilnih 240 km/h. Posebno je impresivan doseg automobila koji, prema kineskom standardu za testiranje vozila (CLTC), ovisno o verziji, može izdržati 670, 750 i čak 760 km prije zaustavljanja na punionici. Riječ je o verzijama modela s pogonom na sva 4 kotača, dok informacije o dosegu vozila s pogonom na stražnji pogon nisu objavljene.
Neke fotografije koje su ranije procurile otkrivaju kako bi ovaj automobil mogao imati LiDAR, što znači da od njega možemo očekivati i naprednu razinu asistencije u vožnji, iako nije poznato hoće li svi modeli imati tu mogućnost ili samo oni skuplji.
Nakon velikog uspjeha s prvim modelom, Xiaomi ima jako velike ambicije i za SUV verziju pa neke glasine kažu kako za 2025. godinu planiraju isporuku od 300 tisuća vozila, što su prilično ambiciozna očekivanja. Što se cijene YU7 tiče, spominje se kako bi na kineskom tržištu osnovni model trebao stajati nešto više od 31 tisuću eura.
Izvor: Car News China