Većina ljudi uživa u putovanjima i otkrivanjima novih mjesta diljem svijeta. No, što kad biste mogli istražiti neke zanimljive lokacije iz udobnosti svog doma?

Upravo bi virtualna stvarnost mogla biti budućnost turizma, pogotovo ako se odnosi na područja koja su ugrožena, nestaju ili nedostupna većem broju ljudi. Predstavljajući platformu za istraživanje u virtualnoj stvarnosti, Miikka Rosendahl iz finske tvrtke Zoan na konferenciji 3T, pokazao je kako bi virtualni posjet nekom gradu mogao izgledati.

Njegova tvrtka napravila je projekt “Virtualni Helsinki”, prvi interaktivni grad koji je moguće posjetiti i istražiti virtualno i u visokoj kvaliteti.

Tako virtualni turisti mogu proučavati središte Helsinkija, obilaziti kipove, značajne zgrade i lokacije kao da su u stvarnom životu tamo, ali i vidjeti kako je Helsinki izgledao u prošlosti odnosno kako bi mogao izgledati u budućnosti.

Kako je prilikom predstavljanja istaknuo Rosendahl, plan im je u budućnosti omogućiti interakciju među posjetiteljima pa će virtualni turisti imati gotovo jednak doživljaj kao da su fizički u Helsinkiju, bez obzira gdje se trenutno nalazili.

U budućnosti bi se u virtualni Helsinki mogli doseliti i virtualni građani koji bi mogli živjeti paralelni život u Helsinkiju. Naime, ideja je da v-građani mogu posjedovati kuće, obavljati kupovinu, ali i sudjelovati u zajedničkim aktivnostima kao što su koncerti, umjetničke izložbe i v-igre, sve u virtualnoj stvarnosti.

I Hrvatska bi, kao turistička zemlja mogla virtualizirati neke svoje dijelove. Ne sve, jer je to dugotrajno i skupo. Ali primjerice Dubrovnik, koji je zanimljiv turistima, ali i snimateljskim ekipama. Oni bi mogli istražiti cijeli Dubrovnik i pri tome izbjeći gužve ili lakše odlučiti koju lokaciju iskoristiti za snimanje, predložio je Rosendahl na kraju svoje prezentacije.

Nakon svega postavljeno je zanimljivo pitanje - hoće li virtualni turizam zaista smanjiti broj fizičkih posjeta nekoj lokaciji ili će, možda, potaknuti još više ljudi da dođu i iskuse ono što su vidjeli u virtualnoj stvarnosti.

Naravno da je to jedna od mogućnosti, rekao je Rosendahl te dodao: Ali ovako možete u kraćem vremenu vidjeti više lokacija pa će to nekome biti dovoljno.

U prijevodu, budućnost turizma mogli bismo svesti na poznatu rečenicu: Pošaljite nam novac, pogledajte naše gradove virtualno i ostanite kod kuće.