Kupovina putem interneta bilježi rast iz godine u godinu. Kako je istakuto na CRO Commerce 2021 konferenciji koja se održala u Zagrebu, u samo godinu i pol pandemije, kupovina putem interneta doživjela je rast kakav se očekivao u roku od pet godina.

I dok su se trgovci morali brzo snaći i zadovoljiti potražnju za proizvodima i veći promet u njihovim internetskim trgovinama, kupci su otkrivali sve prednosti i mane kupovine iz udobnosti naslonjača.

Jednu od tih mana otkrio je i 17-godišnji Lovro Mršić, učenik 3. razreda srednje škole kad je poželio kupiti nešto na internetu. Nakon dugotrajnog pretraživanja internetskih trgovina, pronašao je proizvod koji je tražio, odabrao ga, stavio u košaricu, ali ga nikad nije kupio. Naime, otkrio je da bi ga dostava tog proizvoda stajala nekoliko puta više od samog proizvoda.

To iskustvo bilo je dovoljno da potakne Mršića da krene u rješavanje problema skupe dostave jeftinih artikala.

Kako je sam rekao na pozornici CRO Commerce 2021 konferencije, otkrio je kako nije jedini koji je odustao od kupovine zbog visokih troškova dostave. A kako je sklon rješavanju problema, počeo je razmišljati kako riješiti taj problem.

Nakon prilično istraživanja i cijelog niza različitih ideja, osmislio je rješenje koje je zapravo veoma jednostavno, a koje je pretočio u plug-in za internetske trgovine. Radi se o plug-inu Collab Cart za WooCommerce.

Kako je sam pojasnio, radi se o dodatku za internetsku trgovinu koji omogućuje posjetitelju da svoju košaricu s proizvodima podijeli s drugim osobama. Te osobe potom mogu staviti svoje proizvode u istu košaricu i tako podijeliti troškove dostave, ostvariti dodatne pogodnosti (poput popusta ili čak besplatne dostave) ili pak iskoristiti svoje članstvo u nekom programu dodatne vrijednosti.

Lovro Mršić (Foto: Zimo/Screenshot)

Posjetitelj sam određuje želi li dodati pojedini proizvod u košaricu i potom prebaciti u Collab Cart ili pak cijelu košaricu staviti u Collab Cart. Nakon toga dobije link koji može podijeliti s prijateljima, članovima obitelji ili kolegama, koji putem tog linka mogu dodavati stvari iz te internetske trgovine u zajedničku košaricu, pojasnio je Mršić.

Kreator košarice (originalni posjetitelj internetske trgovine) upravlja košaricom, odobrava dodane proizvode, odabire adresu za dostavu, kao i način plaćanja. Time naručitelji dijele troškove dostave, a prodavatelji smanjuju logističku noćnu moru slanja puno malih paketa na različite adrese.

 

Na kraju svoje prezentacije, mladi je Mršić dobio velik pljesak okupljenih, među kojima je velik broj vlasnika internetskih trgovina u Hrvatskoj, pa nas ne bi iznenadilo da se opcija Collab Cart (zajednička košarica) uskoro pojavi u domaćim internetskim trgovinama. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju