Sigurnosni stručnjaci upozoravaju na opasnost koju skrivaju QR kodovi

Tijekom i nakon Coinbaseove reklame emitirane tijekom Super Bowla, 20-ak milijuna ljudi u jednoj minuti skeniralo je njihov QR kod.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 16.02.2022. / 08:24 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Super Bowl puno je više od finalne utakmice najpopularnijeg sporta u SAD-u. To je događaj čiji su glazbeni nastupi na poluvremenu legendarni, dok se o reklamama koje se prikazuje u pauzama dugo priča.

tri vijesti o kojima se priča Pandemija, ilustracija Mogu li te promjene nestati? Otkrili neočekivanu posljedicu pandemije: Čak i kod ljudi koji nikada nisu bili zaraženi MMS poruke, ilustracija Još jedan sigurnosni propust Počele su mu stizati poruke s nepoznatog broja, a onda je otkrio njihove stvarne pošiljatelje Xiaomi YU7 Na struju Potražnja za ovim automobilima je nevjerojatna, a uskoro napokon stižu i u Europu

Slika nije dostupna MUP upozorava: Sve je više kibernetičkog kriminala u Hrvatskoj, a na dark webu kupuje se sve - od krivotvorenih dokumenata do droga

Reklama o kojoj se vjerojatno najviše pričalo nakon ovogodišnjeg Super Bowla jest ona Coinbasea. Rudimentarna i jednostavna, svoj je cilj itekako ispunila - privukla je pažnju korisnika, a zbog velike navale (iz Coinbasea kažu čak 20 milijuna klikova u jednoj minuti), srušena je aplikacija, što najbolje govori o interesu.

Kao što možete vidjeti u priloženom videu, cijela reklama svodi se na QR kod koji se lagano pomiče po ekranu i mijenja boju. Milijuni su, dakle, kliknuli na taj kod koji ih je odveo na stranicu Coinbasea gdje su za prijavu na njihov servis mogli dobiti 15 dolara u bitcoinu. Mnogi su tu šansu i iskoristili.

Nakon što je reklama osvojila Ameriku i svijet, dio sigurnosnih stručnjaka upozorio je kako QR kodovi mogu predstavljati potencijalnu sigurnosnu ranjivost. To se ne odnosi na konkretnu reklamu, no njen veliki uspjeh mogao bi popularizirati oglašavanje putem QR kodova, odnosno veći broj ljudi u budućnosti bi ih mogao početi skenirati. Tu šansu mogli bi iskoristiti i kibernetički kriminalci.

Analitičar CSS Insighta Ben Wood QR kodove usporedio je s phishing mailovima. Riječ je o lažnim mailovima koji su napravljeni da izgledaju kao da dolaze od određenog sigurnog izvora, no klik na link u njima može korisnike odvesti na nekakve lažne stranice gdje svoje podatke mogu predati kriminalcima ili na kojem mogu preuzeti nekakav malware.

Slika nije dostupna Evo što napraviti ako vaši osobni podaci završe u rukama hakera

Zato sve poziva na oprez, a naročito treba paziti na javne lokacije poput parkirališta, šoping centara i slično u kojima kriminalci mogu polijepiti naljepnice s phishing QR kodovima i čekati korisnike da kliknu na njih.

Izvor: The Next Web

 

Komentirajte clanke na portalima Nove TV i osvojite vrijedne nagrade

Vezane vijesti