Informacije o ruskoj 'vojsci trolova' internetom kruže već dugo vremena, a The Guardian je sada otkrio brojne detalje u uvjetima rada u odjelima u kojima stotine blogera širi rusku propagandu na brojnim internetskim stranicama, forumima, društvenim mrežama i chat sobama. Njihovi novinari razgovarali su nedavno s dvoje bivših pripadnika 'vojske trolova' koji su radili u velikoj zgradi u St. Petersburgu – zanimljivo je da su oni cijelo vrijeme službeno bili nezaposleni, novac su primali na ruke, bez plaćanja poreza te nikome nisu smjeli reći što rade. Neki dokumenti koji su ranije procurili u javnost povezuju ovu organizaciju koja (na crno) zapošljava trolove sa 'strukturama bliskim Kremlju', no konkretnih dokaza o tome ipak nema.

Stotine ljudi koji rade u ovoj zgradi podijeljeni su različite odjele – u odjelu koji je zadužen za pisanje lažnih blogova radila je djevojka s kojom su pričali novinari The Guardiana, dok je drugi sugovornik radio u odjelu zaduženom za spamanje chat soba. U odjelima radi dvadeset ljudi, uključujući tri urednika koji pregledavaju sav sadržaj prije objavljivanja, a radnu atmosferu opisuju kao vrlo ozbiljnu i drakonsku te se kašnjenje na posao i neispunjavanje kvote dnevnih objava kažnjava. Djevojka koja je radila u odjelu blogera vodila je nekoliko blogova o 'običnim' stvarima u kojima je pisala o glazbi, kuhanju i slično, a svako malo ubacila bi i političke objave u kojima je hvalila Rusiju i Putina, a kritizirala 'fašističku vlast u Ukrajini'. Klasične teme za blogove morala je sama tražiti, dok bi teme vezane za političke objave svi blogeri dobivali ujutro. Muškarac koji je radio u odjelu zaduženom za chat sobe kaže kako na takvim zadacima uvijek zajedno rade tri osobe – jedna postavlja pitanje, požali se na određeni problem ili objavi neki link, nakon čega druge dvije osobe na tom chatu komentiraju, objavljuju linkove na stranice na kojima se hvali ruska politika ili na fotografije na kojima se ismijavaju lideri zapadnih zemalja i Ukrajine.

On je novinarima pokazao kako je izgledao jedan njegov zadatak nakon napada na Charlie Hebdo – trebao je napisati kako je, usprkos lošim vezama Francuske i Rusije, Putin izrazio sućut Hollandeu te je on na čitatelje trebao ostaviti dojam kako se Putin uvijek zauzimao protiv terorizma i agresije, a zahvaljujući njegovim inicijativama, drastično je smanjen broj terorističkih aktivnosti u Rusiji. Ostali zadaci uključivali su širenje propagande o američkoj ulozi u ukrajinskom sukobu u kojem žele oslabiti rusiju, a zanimljivo je da je, osim pisanja vezanih uz politiku, jedan od zadataka uključivao i pisanje recenzija ruskog YotaPhonea u kojem su morali hvaliti ovaj uređaj. U ovim odjelima najbolje su plaćani 'engleski trolovi', odnosno osobe koje su pisale na engleskom jeziku i koje su propagandu širili komentirajući vijesti na stranicama poput CNN-a, New York Timesa i drugim portalima na engleskom jeziku. 

Foto: AFP