Iako iz Tesle konstantno upozoravaju kako je njihova opcija autopilota u testnoj fazi te vozači moraju u svakom trenutku imati ruke na volanu, veliki broj vlasnika ovih automobila ne obazire se na ova upozorenja i računalima daju potpunu kontrolu nad vozilima. Nakon što je nedavno jedan Amerikanac poginuo u automobilu kojim je upravljao Teslin autopilot (a on nije imao ruke na volanu), pokrenute su brojne rasprave oko sigurnosti autopilota i budućnosti autonomnih vozila – za razliku od brojnih kritičara, Googleovci tvrde kako su ovakvi automobili kojima upravljaju računala bolji i sigurniji vozači od ljudi. Početkom kolovoza u Kini je zabilježena nova nesreća u kojoj je sudjelovao Teslin automobil čiji vlasnik nije imao ruke na volanu, već je vozilom upravljalo računalo, a srećom nitko nije ozlijeđen te je zabilježena samo manja materijalna šteta.

Do nesreće je došlo kada je Teslino vozilo udarilo u bočnu stranu automobila koji je bio zaustavljen s lijeve strane ceste (vozač je postavio trokut kao upozorenje drugim vozačima) – na snimci iz automobila vidi se kako je vozilo nastavilo voziti ravno unutar svoje trake te nije pokušalo zaobići zaustavljeni automobil koji se djelomično nalazio unutar njegove trake. Iz ove kompanije obavijestili su kako njihovi podaci pokazuju kako vozač nije imao ruke na volanu, što je vozač potvrdio, no za to je optužio prodavače automobila koji ga nisu upozorili na činjenicu da je autopilot tek u testnoj fazi, već su ga uvjerili kako računalo bez problema može samo upravljati vozilom, bez potrebe za njegovom intervencijom te je prodajni predstavnik tijekom testne vožnje, bez držanja ruku na volanu, aktivirao ovu opciju.

Elon Musk je opciju autopilota u Teslinim automobilima predstavio u listopadu prošle godine, no u odnosu na autonomna vozila kakva razvija Google, iz ove su kompanije odmah upozorili kako korisnici uvijek moraju imati ruke na volanu jer ova tehnologija prvenstveno omogućava vožnju unutar traka i zaobilaženje automobila i prepreka, no prema Washington Postu, u nekim slučajevima poput npr. ekstremnih vrućina ili iskrivljenog branika može doći do problema sa sustavom koji neće pravovremeno reagirati tako da vozači uvijek moraju imati ruke na volanu i biti spremni na reakciju. Ipak, treba napomenuti kako su neki vlasnici Teslinih automobila pohvalili opciju autopilota te kažu kako su upravo zahvaljujući računalu koje je upravljalo njihovim vozilom izbjegli sudar.  

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju