Dacia Spring Electric najavljena je još kao koncept početkom ove godine, a njena proizvodna verzija službeno je predstavljena jučer. Iz Renaulta (čijoj grupi pripada Dacia) objavili su kako će se automobil na tržištu pojaviti sljedeće godine tijekom, naravno, proljeća te da će donijeti revoluciju na tržište električnih vozila. Sa Springom elektromobilnost trebala bi postati još dostupnija korisnicima, a iako cijena nije objavljena, iz Renaulta kažu kako će to biti najjeftinije gradsko električno vozilo na europskom tržištu. Dok dio medija spominje kako će cijena biti manja od 20 tisuća eura, na Electreku govore o cifri od samo oko 10 tisuća eura (možda će cijena biti takva nakon poticaja za kupovinu e-vozila).



S obzirom na to da mu je cijena u prvom planu, od proljetne Dacie ne treba očekivati neke velike brojke po pitanju snage motora, brzine i dosega te je jasno kako su se u Renaultu fokusirali na razvoj jednostavnog i praktičnog gradskog automobila manjih dimenzija (dužina 3,7 metara).

Dacia Spring Electric (Foto: Renault)


Od motora snage samo 33 kW (44 KS) i baterije kapaciteta 26,8 kWh, dakle, ne treba očekivati puno, no s takvom kombinacijom može se uhvatiti oko 225 km prije zaustavljanja na punionici, dok je maksimalna brzina oko 125 km/h. Za gradske uvjete to je i više nego dovoljno tako da bi vlasnici ovog vozila bateriju tijekom radnog tjedna mogli puniti samo jednom, odnosno samo jednom u dva tjedna, ovisno koliko dnevno kilometara prijeđu. Kapacitet prtljažnika iznosi 300 litara, tj. 600 s oborenim stražnjim sjedalima. U unutrašnjosti se nalazi ekran dijagonale 3,5 inča, a uz nadoplatu može se odabrati veći ekran (dijagonale 7 inča), s podrškom za Apple CarPlay i Googleov Android Auto.



Prilikom najave proizvodne verzije, iz Renaulta su naglasili “disruptivan izgled SUV-a” i “nevjerojatnu prostranost” za vozilo tih dimenzija. Dio standardne opreme uključuje zračne jastuke, sustav stabilnosti i kontrole vozila, automatsko paljenje dugih svjetala te sustav upozorenja na sudare sprijeda i automatsku sigurnosnu kočnicu. Što se punjenja baterije tiče, na 30 kW terminalu za sat vremena baterija se može napuniti na 80 posto.

Izvor: Electrek