Tvrtka Spotify, koja korisnicima omogućuje streaming glazbe za par desetaka dolara mjesečno, provela je istraživanje kako festivali utječu na prodaju glazbe.

Iz istraživanja zaključili su kako je nakon festivala porastao interes za glazbom izvođača koji su nastupali, no posjetitelji su većinom pribavljali glazbu putem neautoriziranih kanala.

Naša analiza otkrila je neke primjere naglog porasta skidanja putem torrenta odmah nakon nastupa na festivalima.

Iz Spofitya kažu kako izvođači koji odgađaju izdavanje novih materijala češće se nađu na meti piratstva nego oni koji objavljuju glazbu odmah. Studija je pokazala i kako je na Stoppelhaene festivalu u Nizozemskoj broj preuzimanja torrenta izvođača Racoon i Gers Pardoel skočio "u nebo". U to vrijeme legalno preuzimanje i Spotify streaming nisu osjetili pad prodaje.

Još jedan primjer je singl Take Me Home grupe One Direction koji je bio najpopularniji album na Spotifyu, te drži najbolji omjer naspram preuzimanja s torrenta 3.7 : 1. S druge strane Rihanna koja je odlučila album izdati nešto kasnije, imala je suprotnu situaciju pa je tako prodala 1.36 kopija naspram jedan torrent download.

Pretplate na Spotify donose 13% ukupne prodaje u svijetu, dok 57% ukupne prodaje glazbe još uvijek otpada na fizičke proizvode kao što su CD, no s drastičnim padom naspram 2008. godine kada je taj postotak iznosio 74%.

Tržište online streaming je sve jače, pa se tako već u konkurenciji nalaze Spotify, Pandora, Rdio, Xbox Music, Google Play Music, te uskoro i iTune Radio.

Izvor: BBC