"Startaj Hrvatska dao mi je vjetar u leđa u pravom trenutku - na početku mog puta u poduzetništvo"

Prijavite se, vjerujte u sebe i svoj proizvod i ne odustajte kod prvih izazova i prepreka, poručila je svima pobjednica "Startaj Hrvatska 2021", Maja Fertalić.

Martina Čizmić | 20.12.2021. / 11:26

Startaj Hrvatska 2 epizoda 11
Startaj Hrvatska 2 epizoda 11 - 2 (Foto: PR)

Od samog početka projekta "Startaj Hrvatska", Maja Fertalić osvajala je svojim pozitivnim stavom, upornošću i željom da promijeni nešto. Njeni zdravi snackovi, Nutty BARice, osvojile su idejom, sastojcima, ali i pozadinskom pričom. Stoga ne iznenađuje što je upravo Maja Fertalić pobjedica druge sezone "Startaj Hrvatska". 

Put do pobjede nije bio niti kratak niti lagan, ali Maja je dokazala da je moguće uspjeti, ako si dovoljno uporan. Iskoristili smo priliku i porazgovarali s Majom kako bismo čuli njene dojmove o sudjelovanju u projektu, ali i saznali što planira dalje.  

Kakvi su vaši dojmovi o projektu "Startaj Hrvatska" sad kad je sve iza vas? Što biste istaknuli kao posebno dobro i vrijedno, što nosite sa sobom?

Cijeli ovaj projekt jedno je predivno iskustvo. Naučila sam puno i podrška koju smo dobili od SPAR-a kao partnera je neprocjenjiva za jednog tako malog poduzetnika koji tek kreće u poduzetničke vode. Njihova podrška tijekom cijelog projekta, od potrebnih analiza i certifikata, HACCP sustava, do isporuke i promocije naših BARica je veliki doprinos našem uspjehu. Naravno, ne smijemo zaboraviti i Novu TV koja je na jedan topli ljudski način ispričala moju priču, i dovela BARice u domove svojih gledatelja. Jako me veseli da je upravo zbog ovog projekta BARica postala dostupna u cijeloj Hrvatskoj, a to nam je prije bio veliki logistički izazov. Uz naše male partnere, imati SPAR uz sebe je ogroman korak naprijed.

Uspjeli ste svoje proizvode plasirati na police INTERSPARA i SPAR-a, Vaše BARice su HIT proizvod 2021. U izazovu "Startaj Hrvatska", ne samo da ste prodali traženu količinu, nego i puno više. Je li vas iznenadila općenito reakcija kupaca?

Reakcije kupaca su nas svakako iznenadile. Znali smo otpočetka da imamo drugačiji i jedinstveni proizvod, ali nismo znali kako će prodaja ići. Ali čim je prodaja krenula, a poruke naših kupaca počele stizati u inbox, znali smo da smo na pravom putu. Bilo je trenutaka kad sam mislila, pa kako sad nema narudžbi, možda prodaja ne ide dobro, a onda već u sljedećem trenutku nismo znali hoćemo li stići isporučiti sve što je naručeno. Uz sve to, još smo se upoznavali i s novim strojem i bilo je dana kad ni sama nisam znala kako riješiti problem. Ali ipak se sve riješilo ☺
Ne mogu ni opisati koliko sam zahvalna svakom našem kupcu, od onih koji BARice kupovali još dok smo ih ručno pakirala pa sve do danas, kao i svim novima kupcima koji su odlučili probati i nastavili kupovati. Voljela bi im se svima još jednom od srca zahvaliti, jer uz SPAR i NOVU TV, oni su bili treći kotačić koji nas je doveo do HIT proizvoda.

Startaj Hrvatska finale (Foto: Nova TV)

Što vam je bilo najteže odnosno najveći izazov tijekom "Startaj Hrvatska"? Kako ste to riješili?

Izazova je bilo mnogo, ali možda najveća dva koja bih izdvojila – uvođenje HACCP sustava kada smo morali proizvodnju i sve procese prilagoditi najvišim standardima, a istovremeno se o tome educirati, pa konačno i sve to implementirati. Papirologije kao u priči.
Drugi najveći izazov je bilo vrijeme na koje nekad ne možeš utjecati – stroj nam je kasnio nekoliko mjeseci i došao netom prije prve isporuke SPAR-u. Ne moram vam ni opisati dane i sate koje smo proveli upoznavajući se i radeći na stroju (koji je na početku imao dječje bolesti) kako bismo isporučili prve BARice. Bilo je izazovno i teško, no kad sam vidjela spremne palete za isporuku, srce mi je bilo ispunjeno i sretno.

Hoćete li mijenjati što u Nutty BARicama odnosno svom pristupu tržištu i kupcima?

Ovo što smo mi postigli u malo više od godinu dana govori nam da smo na dobrom putu i da nastavimo s našom vizijom, a to je da mijenjamo razmišljanje i navike potrošača, da posegnu za zdravijom varijantom snacka. Želimo ostati dosljedni sebi i tome da nudimo zdravi proizvod koji nudi birane i kvalitetne sastojke, a koji se uvijek može naći pri ruci. Isto tako, od kupaca učimo, slušamo ih i tim ćemo se voditi prilikom osmišljavanja eventualnih novih proizvoda.

Kakvi su planovi za dalje? Novi proizvodi? Širenje proizvodnje? Je li u planu otvaranje pravog "proizvodnog pogona"?

Tijekom trajanja projekta, baš nekako prije prve isporuke, preselili smo se u novi i veći proizvodni pogon. Trebalo nam je više mjesta za strojeve, za skladištenje, a da pritom zadovoljava sve standarde HACCP sustava. Selidbu smo obavili u jednom danu, ni sama ne znam kako, ali nekako smo uspjeli ☺
Što se novih proizvoda tiče, svatko tko me poznaje zna da ne mirujem. U svojoj glavi, a sad već i u proizvodnji testiram različite verzije i čekam onaj moment – to je to. Tako je bilo za sve tri BARice koje sam osmislila, pa vjerujem da će biti i za nove proizvode.

S obzirom na to da ste u cijelu priču ušli iz osobnih razloga, kako ste zadovoljni postignutim? Mislite li da ste uspjeli u svom naumu da kupcima ponudite zdrave snackove, ali i da mijenjate njihove prehrambene navike?

Iskreno vjerujem da sam dotaknula bar jedan dio ljudi koji su zbog BARica osvijestili da postoji zdrava opcija i promijenili prehrambene navike u nekom dijelu svog dana. Ono što me je iznenadilo je da sam često čula od ljudi da zdravo nije fino i ukusno. I onda probaju BARicu i promijene tu svoju percepciju. Nose BARicu na posao, na putovanje, djeci u park i znaju da su učinili nešto dobro za sebe. Nakon svega, to mi je zaista najveće postignuće.

Startaj Hrvatska finale (Foto: Nova TV)

Što biste poručili svima onima koji bi se željeli prijaviti na "Startaj Hrvatska" i sljedeće sezone? Na što obratiti pozornost?

Svima koji se žele prijaviti u projekt Startaj Hrvatska savjetujem da to učine već danas. Ovaj projekt je nama, malim poduzetnicima, dao vjetar u leđa kada je to svima bilo najpotrebnije – na samom početku našeg poduzetništva. No, ulazak u projekt treba i puno ozbiljnosti i odgovornosti, podršku okoline i jasnu viziju. Posla je jako puno i sve svoje obveze treba izvršavati na vrijeme. Ali, kad istinski vjerujete u svoj brand i proizvod, to nije nikakav problem.
Tako da prijavite se, vjerujte u sebe i svoj proizvod i ne odustajte kod prvih izazova i prepreka.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti