"Startaj Hrvatska dao mi je vjetar u leđa u pravom trenutku - na početku mog puta u poduzetništvo"

Prijavite se, vjerujte u sebe i svoj proizvod i ne odustajte kod prvih izazova i prepreka, poručila je svima pobjednica "Startaj Hrvatska 2021", Maja Fertalić.

Martina Čizmić | 20.12.2021. / 11:26 komentari
Startaj Hrvatska 2 epizoda 11
Startaj Hrvatska 2 epizoda 11 - 2 (Foto: PR)

Od samog početka projekta "Startaj Hrvatska", Maja Fertalić osvajala je svojim pozitivnim stavom, upornošću i željom da promijeni nešto. Njeni zdravi snackovi, Nutty BARice, osvojile su idejom, sastojcima, ali i pozadinskom pričom. Stoga ne iznenađuje što je upravo Maja Fertalić pobjedica druge sezone "Startaj Hrvatska". 

tri vijesti o kojima se priča Hodanje (Foto: Thinkstock) Bitan je volumen, a ne intezitet Velika norveška studija potvrdila da je Hipokrat bio u pravu: "Ovo je najbolji lijek za čovjeka" Optički prijenos podataka, ilustracija Nevjerojatno! Japanci ruše rekorde: Napravili optički kabel kojim možete preuzeti cijelu arhivu interneta za manje od 4 minute Google Chrome U pitanju je vaša sigurnost Koristite Google Chrome? Odmah prestanite i napravite ovo!

Put do pobjede nije bio niti kratak niti lagan, ali Maja je dokazala da je moguće uspjeti, ako si dovoljno uporan. Iskoristili smo priliku i porazgovarali s Majom kako bismo čuli njene dojmove o sudjelovanju u projektu, ali i saznali što planira dalje.  

Kakvi su vaši dojmovi o projektu "Startaj Hrvatska" sad kad je sve iza vas? Što biste istaknuli kao posebno dobro i vrijedno, što nosite sa sobom?

Cijeli ovaj projekt jedno je predivno iskustvo. Naučila sam puno i podrška koju smo dobili od SPAR-a kao partnera je neprocjenjiva za jednog tako malog poduzetnika koji tek kreće u poduzetničke vode. Njihova podrška tijekom cijelog projekta, od potrebnih analiza i certifikata, HACCP sustava, do isporuke i promocije naših BARica je veliki doprinos našem uspjehu. Naravno, ne smijemo zaboraviti i Novu TV koja je na jedan topli ljudski način ispričala moju priču, i dovela BARice u domove svojih gledatelja. Jako me veseli da je upravo zbog ovog projekta BARica postala dostupna u cijeloj Hrvatskoj, a to nam je prije bio veliki logistički izazov. Uz naše male partnere, imati SPAR uz sebe je ogroman korak naprijed.

Uspjeli ste svoje proizvode plasirati na police INTERSPARA i SPAR-a, Vaše BARice su HIT proizvod 2021. U izazovu "Startaj Hrvatska", ne samo da ste prodali traženu količinu, nego i puno više. Je li vas iznenadila općenito reakcija kupaca?

Reakcije kupaca su nas svakako iznenadile. Znali smo otpočetka da imamo drugačiji i jedinstveni proizvod, ali nismo znali kako će prodaja ići. Ali čim je prodaja krenula, a poruke naših kupaca počele stizati u inbox, znali smo da smo na pravom putu. Bilo je trenutaka kad sam mislila, pa kako sad nema narudžbi, možda prodaja ne ide dobro, a onda već u sljedećem trenutku nismo znali hoćemo li stići isporučiti sve što je naručeno. Uz sve to, još smo se upoznavali i s novim strojem i bilo je dana kad ni sama nisam znala kako riješiti problem. Ali ipak se sve riješilo ☺
Ne mogu ni opisati koliko sam zahvalna svakom našem kupcu, od onih koji BARice kupovali još dok smo ih ručno pakirala pa sve do danas, kao i svim novima kupcima koji su odlučili probati i nastavili kupovati. Voljela bi im se svima još jednom od srca zahvaliti, jer uz SPAR i NOVU TV, oni su bili treći kotačić koji nas je doveo do HIT proizvoda.

Startaj Hrvatska finale (Foto: Nova TV)

Što vam je bilo najteže odnosno najveći izazov tijekom "Startaj Hrvatska"? Kako ste to riješili?

Izazova je bilo mnogo, ali možda najveća dva koja bih izdvojila – uvođenje HACCP sustava kada smo morali proizvodnju i sve procese prilagoditi najvišim standardima, a istovremeno se o tome educirati, pa konačno i sve to implementirati. Papirologije kao u priči.
Drugi najveći izazov je bilo vrijeme na koje nekad ne možeš utjecati – stroj nam je kasnio nekoliko mjeseci i došao netom prije prve isporuke SPAR-u. Ne moram vam ni opisati dane i sate koje smo proveli upoznavajući se i radeći na stroju (koji je na početku imao dječje bolesti) kako bismo isporučili prve BARice. Bilo je izazovno i teško, no kad sam vidjela spremne palete za isporuku, srce mi je bilo ispunjeno i sretno.

Hoćete li mijenjati što u Nutty BARicama odnosno svom pristupu tržištu i kupcima?

Ovo što smo mi postigli u malo više od godinu dana govori nam da smo na dobrom putu i da nastavimo s našom vizijom, a to je da mijenjamo razmišljanje i navike potrošača, da posegnu za zdravijom varijantom snacka. Želimo ostati dosljedni sebi i tome da nudimo zdravi proizvod koji nudi birane i kvalitetne sastojke, a koji se uvijek može naći pri ruci. Isto tako, od kupaca učimo, slušamo ih i tim ćemo se voditi prilikom osmišljavanja eventualnih novih proizvoda.

Kakvi su planovi za dalje? Novi proizvodi? Širenje proizvodnje? Je li u planu otvaranje pravog "proizvodnog pogona"?

Tijekom trajanja projekta, baš nekako prije prve isporuke, preselili smo se u novi i veći proizvodni pogon. Trebalo nam je više mjesta za strojeve, za skladištenje, a da pritom zadovoljava sve standarde HACCP sustava. Selidbu smo obavili u jednom danu, ni sama ne znam kako, ali nekako smo uspjeli ☺
Što se novih proizvoda tiče, svatko tko me poznaje zna da ne mirujem. U svojoj glavi, a sad već i u proizvodnji testiram različite verzije i čekam onaj moment – to je to. Tako je bilo za sve tri BARice koje sam osmislila, pa vjerujem da će biti i za nove proizvode.

S obzirom na to da ste u cijelu priču ušli iz osobnih razloga, kako ste zadovoljni postignutim? Mislite li da ste uspjeli u svom naumu da kupcima ponudite zdrave snackove, ali i da mijenjate njihove prehrambene navike?

Iskreno vjerujem da sam dotaknula bar jedan dio ljudi koji su zbog BARica osvijestili da postoji zdrava opcija i promijenili prehrambene navike u nekom dijelu svog dana. Ono što me je iznenadilo je da sam često čula od ljudi da zdravo nije fino i ukusno. I onda probaju BARicu i promijene tu svoju percepciju. Nose BARicu na posao, na putovanje, djeci u park i znaju da su učinili nešto dobro za sebe. Nakon svega, to mi je zaista najveće postignuće.

Startaj Hrvatska finale (Foto: Nova TV)

Što biste poručili svima onima koji bi se željeli prijaviti na "Startaj Hrvatska" i sljedeće sezone? Na što obratiti pozornost?

Svima koji se žele prijaviti u projekt Startaj Hrvatska savjetujem da to učine već danas. Ovaj projekt je nama, malim poduzetnicima, dao vjetar u leđa kada je to svima bilo najpotrebnije – na samom početku našeg poduzetništva. No, ulazak u projekt treba i puno ozbiljnosti i odgovornosti, podršku okoline i jasnu viziju. Posla je jako puno i sve svoje obveze treba izvršavati na vrijeme. Ali, kad istinski vjerujete u svoj brand i proizvod, to nije nikakav problem.
Tako da prijavite se, vjerujte u sebe i svoj proizvod i ne odustajte kod prvih izazova i prepreka.

Vezane vijesti