Konzole su popularne iz jednog jedinog razloga - pristupačne su. Bilo kakva reprodukcija igara ili multimedijskog sadržaja svodi se svega na dva ili tri klika, a proces optimizacije te distribucije sadržaja ide uvelike jednostavnije zahvaljujući hardwareu i softwareu koji je na svim uređajima jednak.

Valve od iduće godine ima namjeru upravo PC gaming učiniti pristupačnijim putem svojeg izdanja 'konzole' koja je konačno službeno potvrđena od samog Valvea - govorimo o uređaju naziva Steam Box. Pošto je jedna od glavnih zamjerka mnogih developera fragmentiranost PC platforme koja uzroke probleme jedinstvenog iskustva za sve igrače, čelnik Valvea Gabe Newell s pristupačnijim PC-om želi dokazati kako je ta platforma mnogo bolje rješenje i za developera i za korisnika, kroz kontekst mogućnosti za krajnjeg kupca.

“Dobra stvar oko PC-a je što različite grupe korisnika mogu isprobati različita rješenja te izabrati ono koje im najbolje odgovara.”

Ukoliko igrač ne bude želio razmišljati o tome je li mu procesor dovoljno brz i da li ima za grafičku karticu najnovije drivere, moći će od Valvea kupiti certificirani PC, tj. nešto zatvorenije izdanje računala koje će ponuditi Steam u nedavno predstavljenom Big Picture modu. Kakve će snage biti ta “konzola” i kakve će sve mogućnosti ponuditi trenutno je nepoznato (kao i cijena naravno), no znamo kako će uz Steam Box dolaziti poseban kontroler. Doduše, neće ovaj PC za dnevne boravke biti jedini na tržištu.

Naime, Newell predviđa kako će i drugi proizvači hardwarea ponuditi svoja zatvorena PC rješenja čime Steamova podrška za Linux itekako dobiva posebnu težinu - sa otvorenim kodom i s prilagođenim uređajima za reprodukciju multimedije, igrači će se moći igrati gotovo na bilo čemu, bez potrebe kupovine Windowsa ili nekog drugog komercijalnog softwarea. Naravno, entuzijasti imati će i dalje priliku izvuči maksimum koji nude moderne igre.

Primjerice, jedan Crytek će moći optimizaciju koda napraviti za konzole i Steam Box, dok će vlasnici otvorenijih platforma imati priliku na pravi način uposliti svoje skupocjene komponente. De facto win-win situacija za sve strane - developera da ponudi igraču jedinstveno iskustvo, prosječnog casual igrača koji se samo želi tu i tamo zabaviti ne opterećujući se nekim pozadinskim detaljima te hardcore igrača koji želi da njegovo vodeno hlađenje ima smisla.

Trebati će naravno pričekati razvoj ove priče, no činjenica je kako će klasičan format konzole dobiti dosta opasnu konkurenciju, i to ne samo od strane Valvea.