Umjesto u klasičnu sve više potrošača odlazi u online trgovinu. Ne čudi da ona raste 30 posto na godišnjoj razini, a s njom dolaze i razni problemi.
Uglavnom su ljudi nezadovoljni jer nisu dobili ono što su očekivali, odnosno koji put naruče nekakvu marku, a dobiju nešto drugo, objašnjava Tomislav Lončar iz Udruge za zaštitu potrošača.
Kad na kućnu adresu stigne paket s robom koju želimo vratiti jer smo se predomislili, to se može u roku od 14 dana.
Ako nam se proizvod sviđa, mi ga koristimo, a u međuvremenu se pokaže da proizvod ima materijalni nedostatak, onda je trgovac odgovoran za materijalni nedostatak do dvije godine od dana prodaje proizvoda, objašnjava Lončar.
Dobrim potrošačkim pravima unatoč, potrošači su podijeljeni.
Odjeća i obuća mi dođu kroz dva ili tri dana. Plati se dostava, ali je puno komotnije nego da ideš u dućan, smatra jedan online kupac.
Ne vjerujem tom načinu kupovanja, a i znam jako puno ljudi koji su prevareni, dobili su krivu robu, naručili jedno, a dobili drugo, skeptična je jedan građanka.
Zato valja paziti gdje se kupuje. Stručnjaci za internetsku sigurnost savjetuju da treba kupovati na provjerenim stranicama.
Najproblematičnije su one stranice na koje nam nude stvari koje izgledaju nemoguće. Tamo gdje je prevelik popust, a promidžba je bila na društvenim mrežama, te su stranice najproblematičnije, kaže Alen Delić, stručnjak za kibernetičku sigurnost:
Kod plaćanja, treba slijediti upute banke, kako bi se izbjegla krađa podataka i novca.
Najbitnije je stalno provjeravati stanje računa da znamo događa li se nešto. Ako doista saznamo nešto, to treba odmah prijaviti banci, ali i ostalim institucijama, najbolje policiji, dodaje Delić.
Podaci kažu da 90 posto pošiljki s robom kupljenom putem interneta u nas dolazi iz trećih zemalja, u kojima ne vrijede europska pravila za zaštitu potrošača. Zato opreza – nikad dosta.