Često nakon velikih katastrofa i izvanrednih situacija poput pandemije i potresa koji su nas šokirali ove godine, mali dio ljudi pokuša iskoristiti situaciju i tragediju da bi ostvarili osobnu koristi. Mogli smo čuti o krađama na potresima uništenim područjima, premijer Plenković upozorio je na lažne račune za pomoć, a možda ste primili poruke putem WhatsAppa o rušenje tornja na Črnomercu ili poruku o “točnom vremenu” novog jakog potresa.

Iako se s tim optužbama bavi i policija, svoj obol odlučio je dati i poznati hrvatski konzultant za informacijsku sigurnost Alen Delić. On je u utorak nakon potresa na Twitteru upozorio na mnogobrojne lažne vijesti koje su se pojavile na društvenim mrežama, a kojima se sije panika i zbunjuju ljudi koji su ionako pod velikim stresom ovih dana. Također, upozorio je i na netočne informacije s terena, ali i na lažne račune za uplatu za pomoć žrtvama i potresom pogođenim područjima.

Također, na Twitteru je objavio kako će provjeriti što je više moguće kampanja za prikupljanje pomoći na Gofundme pod pojmom "Croatia earthquake", od čega se dio kampanja odnosi i na potres iz ožujka. Napisao je kako će kontaktirati s organizatorima tih kampanja te je pozvao sve dobrovoljce koji to mogu da mu pomognu. Do sada su već pregledali više od 150 takvih kampanja te su ocijenili njihovu vjerodostojnost, transparentnost i rizike te rade na infrastrukturi kako bi danas ili sutra ti podaci bili svima dostupni na korištenje.

Primjer Alena Delića na najbolji način pokazuje na koje se sve načine, osim donacija ili odlaska na mjesto nesreće, može dati svoj doprinos u ovoj teškoj situaciji. Istraživanje koje je u ovo kratko vrijeme proveo Delić i ostali dobrovoljci moglo bi biti od velikog značaja jer će ljudima koji žele pomoći unesrećenima pokazati hoće li njihove donacije završiti u pravim rukama ili možda na računima nekakvih prevaranata.

Svima koji namjeravaju donirati novčana sredstva ili pomoći na neki drugi način svakako savjetujemo da, jednom kada informacije o kampanjama za prikupljanje pomoći budu dostupne (danas ili sutra), prije uplate provjere transparentnost kampanja i akcija te osoba/organizacija koje stoje iza njih.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju