Svemirski asistent nije samo pametan, već prepoznaje i emocije

Znanstvenici koji su radili na razvoju CIMON-a, odlučili, uz umjetnu inteligenciju, ugraditi i onu emocionalnu.

Martina Čizmić | 08.12.2019. / 08:17 komentari
CIMON i Alexander Gerst (Foto: ESA) (Foto: ESA)

Kad je CIMON prvi svjetski svemirski asistent otišao na svoju misiju na Međunarodnu svemirsku postaju, glavna mu je zadaća bila pomagati astronautima u izvođenju njihovih svakodnevnih zadataka. No, simpatična lebdeća kugla svidjela se astronautima koji su CIMON-a počeli doživljavati kao člana posade.

tri vijesti o kojima se priča Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo Protuzračni sustav Raven 70 posto učinkovitosti VIDEO Pogledajte protuzračni sustav koji su Britanci u 3 mjeseca sklepali za Ukrajinu i koji skida ruske dronove kao muhe s neba Kineski hipersonični projektili "Kill web" Amerikanci paničare jer Kina ima sustav za ciljanje zbog kojeg američke snage nisu sigurne ni na "sigurnoj" udaljenosti

Zato su znanstvenici koji su radili na razvoju CIMON-a, odlučili, uz umjetnu inteligenciju, ugraditi i onu emocionalnu.

Novi i poboljšani CIMON-2 već je krenuo na put prema Međunarodnoj svemirskoj postaji, a osim što će pomoći astronautima u provođenju pokusa i svakodnevnih zadaća, ovaj će put biti i bolje raspoložen.

Točnije, opremljen je osjetljivijim mikrofonima, boljim računalom i tehnologijom koja koristi IBM-ovu umjetnu inteligenciju Watsona za analizu tona glasa kako bi što bolje i preciznije mogao odrediti emocije u glasu astronauta.

CIMON i Alexander Gerst (Foto: ESA) (Foto: ESA)

CIMON-1 dokazao je da može razumjeti ne samo sadržaj, već i kontekst i namjeru koja se nalazi iza izgovorenih riječi, sve zahvaljujući IBM-ovom Watsonu, pohvalio se IBM-ov Matthias Biniok.

CIMON-2 će, osim što prepoznaje emocije, moći i iskazati empatiju kroz odgovore prikladne emotivnom stanju astronauta i trenutnoj situaciji. Tako će, primjerice, prepoznati frustracije u astronautovom glasu ako ne može riješiti neki zadatak i ponuditi mu pomoć ili ohrabrenje.

Planiramo da CIMON-2 ostane na Međunarodnoj svemirskoj postaji do tri godine i bude podrška posadi, pojasnio je Till Eisenberg iz Airbusa.

No, ekipa iz IBM-a, Airbusa i German Aerospace Centra (DLR) ne razmišlja samo kratkoročno. Već rade i na scenarijima u kojima bi CIMON mogao biti od pomoći u budućnosti.

Jedna od mogućnosti je da njegovu umjetnu (i emotivnu) inteligenciju učitaju u oblak kojem bi se moglo pristupiti tijekom putovanja svemirom.

Tijekom puta na Mjesec ili Mars, posada bi se mogla osloniti na virtualnog asistenta temeljenog na umjetnoj inteligenciji i bez trajne veze sa Zemljom, ističe Christian Karrasch iz DLR-a.

Tko zna, možda CIMON postane neizostavan dio svakog budućeg svemirskog broda lansiranog sa Zemlje.

Vezane vijesti