Nesanica je, tvrde mnogi, bolest modernog doba. Žrvanj života, utrka za novcem, stres… Sve su to faktori koji nam „ne daju spavati“. A tu su i naši pametni telefoni, tableti…

Nakon napornog dana, svakome je, oduvijek, potreban – odmor. I dovoljno sna. Inače je normalno funkcioniranje čista utopija. Nažalost, stvarnost je sasvim drugačija; problema imamo sve više, sna sve manje. Iako mnogi nisu razmišljali o tome, naši „IT gadgeti“ su samo još jedna prepreka prema kvalitetnom, zdravom snu…

Znanstvenici tako tvrde da bismo sve naše „svjetleće igračke“, počev od televizora, računala, a s posebnim naglaskom na tablete i pametne telefone morali „odložiti“ najmanje dva sata prije odlaska na zasluženi počinak. Zašto? Zato jer ćemo u suprotnom, sasvim logično, patiti od nesanice.

U čemu je tajna? Neprijatelj No.1 je – ekran. Prema istraživanjima, dva sata prije spavanja, izloženost jakoj svjetlosti generira pojačano lučenje melatonina, a to nam „pomaže“ da ostanemo čim dalje budni. Iako su ekrani tableta i poglavito pametnih telefona relativno malih dimenzija, s obzirom da ih uglavnom držimo relativno blizu lica i očiju, efekt njihovog osvjetljenja zapravo je jednak kao da smo u potpuno osvijetljenoj sobi!

Problem nesanice izazvan „gadgetima“ posebno pogađa mlađu populaciju, što je opet sasvim logičan zaključak, jer upravo mladi najviše koriste moderne tehnologije. U krevetu se pregledavaju e-mailovi, statusi na društvenim mrežama, vijesti, filmovi, igraju se igrice… Ukratko, čini se sve ono što se ne bi smjelo, ukoliko se želite dobro naspavati.

Stoga, dva sata prije spavanja „razdužite“ svog tehnološkog „ljubimca“ za taj dan, osim ako ne očekujete mail od poslovnog partnera iz Kine, koji bi vam mogao osigurati egzistencijalnu budućnost. Za sve ostalo, sačekajte jutro. Ništa spektakularno se neće dogoditi. Osim što ćete se, konačno, naspavati k'o čovjek.