Proteklih dana i tjedana predstavljeni su brojni noviteti oko umjetne inteligencije i njena utjecaja na posao, ali i način na koje obavljamo stvari na internetu pa čak i živimo. Nakon OpenAI-a i Googlea, ovaj tjedan je Microsoft najavio pregršt noviteta. Pored AI računala, o kojima smo već pisali, kompanija je sada najavila kako će kompanijama i developerima omogućiti razvoj vlastitih AI agenata baziranih na Copilotu.
Takvi će AI alati, kako su objasnili iz Microsofta, evoluirati od Copilota koji rade za vas, u Copilota koji radi s vama te će u biti postati neka vrsta virtualnih zaposlenika koja će automatski obavljati zadatke i poslove. Microsoftova umjetna inteligencija, dakle, više neće čekati da joj zaposlenici daju zadatke, već će ona biti proaktivna, pratit će mailove koji pristižu u virtualne sandučiće i reagirati na njih. Na temelju informacija i zadataka iz maila, AI agenti sami će se baciti na posao i odraditi određene zadatke koje bi inače zaposlenici morali sami raditi, pri čemu će raditi s podacima samih kompanija u kojima se koriste.
Riječ je o velikoj promjeni na tržištu tzv. AI agenata koja bi mogla imati značajne posljedice na budućnost tržišta rada. Kako je za The Verge objasnio potpredsjednik poslovnih aplikacija i platformi u Microsoftu Charles Lamanna, u toj kompaniji su shvatili da ne žele ograničiti Copilot samo na konverzaciju sa zaposlenicima te su umjetnoj inteligenciji omogućili da sama krene u akciju te da u pozadini obavlja određene automatizirane zadatke. Takve AI agente očekujemo na tržištu kasnije ove godine, a na početku će biti dostupni ograničenom broju kompanija koje sudjeluju u testiranju.
Dok je prošle godine glavni naglasak u Copilotu bio na pretraživanju vaših podataka, sažimanju sadržaja i stvaranju novog sadržaja, ovaj će AI alat u 2024. godine biti usredotočen na prilagodbu tako da će kompanije i developeri moći iskoristiti ovaj AI alat za svoje potrebe i potrebe svog poslovnog sustava.
Manje administracije i fokus na važne stvari
Prilagođeni AI agenti moći će se u kompanijama koristiti za različite stvari - od komunikacije s novim zaposlenicima do IT službe za korisnike. Kako bi bolje pojasnili ulogu takve proaktivne umjetne inteligencije, iz Microsofta su dali primjer dolaska novog zaposlenika u kompaniju. Umjesto klasičnih procedura i upoznavanja s kompanijom i zadacima za koju su danas zaduženi kolege (koji ponekad nemaju vremena i strpljenja prenijeti detaljne i točne informacije), tu će ulogu preuzeti Copilot. Pozdravit će novog zaposlenika, upoznati ga s kolegama, odgovarati na sva pitanja koja mu novi zaposlenik postavi, naučiti ga sve o njegovom poslu i dogovoriti sve sastanke tijekom prvog tjedna. Odjel ljudskih resursa tako će se osloboditi takvog nekog administrativnog dijela i moći će se posvetiti drugim poslovima.
S jedne strane ovakav način primanja novih zaposlenika je zanimljiv i nema dvojbe kako će AI ubrzati cijeli proces, no s druge strane nedostaje mu ljudski element, odnosno razgovori s kolegama uz kavu i na sastancima na kojima će se novim zaposlenicima objasniti sve što trebaju raditi, a ponekad im otkriti neke tajne iz ureda koje nisu u domeni AI-a. Također, ovdje postoji još jedan potencijalni problem, o kojem se jako dugo govori. Ako će AI odrađivati sve više posla, što će onda raditi ljudi?
Iako kompanije govore o rasterećenju zaposlenika kako se ne bi morali baviti ponavljajući i automatiziranim poslovima, ako će se određenom odjelu značajno smanjiti zaduženja i poslovi koje obavljaju, lako je moguće da bi kompanije u takvim odjelima mogle smanjiti radnu snagu, odnosno podijeliti otkaze. U Microsoftu ipak razmišljaju drukčije. Prema Lamanni: Mislimo da će se s Copilotom i Copilot Studiom određeni zadaci u potpunosti automatizirati… ali dobra vijest je što je većina stvari koje su automatizirane ionako stvari koje nitko ne želi raditi. Također, on vjeruje kako su ljudska prosudba i suradnja između ljudi i dalje važni dijelovi rješavanja poslova te neće sve biti podložno automatizaciji.
S obzirom na to da je generativna AI, koliko god nas ponekad može zadiviti, i dalje nesavršena te griješi i halucinira, tek ćemo u praksi vidjeti koliko će učinkovit biti Copilot Studio i AI agenti prilagođeni potrebama kompanija.
Izvor: The Verge