Zbog "brutalne konkurencije" iz Azije, zapadnim automobilskim kompanijama prijeti i zatvaranje

Proizvođači automobila zapali su u krizu koja bi se ove godine trebala produbiti, upozoravaju u novom izvješću iz konzultantske tvrtke EY.

Hina | 04.06.2025. / 11:49 komentari
Kineski električni automobili
Kineski električni automobili (Foto: Afp)

Veliki zapadni proizvođači automobila, uključujući i njemačke automobilske divove, opasno zaostaju za azijskom konkurencijom, a neki bi na dulji rok mogli biti prisiljeni i staviti ključ u bravu, pokazalo je istraživanje konzultantske tvrtke EY.

Proizvođači automobila zapali su u krizu koja bi se ove godine trebala produbiti i mogla bi dovesti u pitanje kompletan poslovni model pojedinih tvrtki, rekao je stručnjak EY-a za automobilsku industriju Constantin Gall.

BYD BYD pojačao pritisak na konkurenciju, ponovno ruše cijene svojih električnih vozila

Konkurencija u industriji trenutno je brutalna, naglašava stručnjak EY-a.

Poslovni rezultati 20 vodećih svjetskih proizvođača automobila u prvom tromjesečju slabiji prihod i dobit njemačkih i američkih proizvođača automobila, pokazala je EY-ova analiza.

Uspon kineskih kompanija

Azijske tvrtke, pogotovo kineske, zabilježile su pak ogromno poboljšanje, utvrdili su u EY-u, ističući da čak pet od šest najprofitabilnijih proizvođača automobila ima sjedište u Aziji.

Njemačkim tvrtkama probleme zadaju slaba potražnja, visoki troškovi i spor prijelaz na električna vozila. Njihov se udio u kineskom tržištu istodobno smanjuje budući da ih istiskuju domaći proizvođači.

Situacija se dodatno zaoštrila zbog napetosti na američkom tržištu. Washington je u travnju uveo 25-postotne carine na uvoz automobila koje bi mogle prouzročiti milijarde gubitaka na obje strane Atlantika, napominje Gall.

U takvim će se uvjetima zaostatak za kineskom konkurencijom još više povećati budući da kineske kompanije nisu prisutne na američkom tržištu. 

BYD električni automobili Najveći do sada: Ovaj kineski brod pokazuje velike ambicije najopasnijeg konkurenta Tesli

Nekoliko proizvođača automobila i dobavljača dijelova već je skiciralo mjere smanjenja troškova, ali one neće biti dovoljne, tvrdi Gall.

Zapadni proizvođači automobila moraju iz temelja promijeniti poslovni model, smatra stručnjak EY-a.

Kineske tvrtke pokazale su da brzina, fleksibilnost i ciljana ulaganja mogu donijeti bolje rezultate od pukog povećanja kapitalne potrošnje, dodaje.

Vezane vijesti

Još vijesti