Zbog "brutalne konkurencije" iz Azije, zapadnim automobilskim kompanijama prijeti i zatvaranje

Proizvođači automobila zapali su u krizu koja bi se ove godine trebala produbiti, upozoravaju u novom izvješću iz konzultantske tvrtke EY.

Hina | 04.06.2025. / 11:49 komentari
Kineski električni automobili
Kineski električni automobili (Foto: Afp)

Veliki zapadni proizvođači automobila, uključujući i njemačke automobilske divove, opasno zaostaju za azijskom konkurencijom, a neki bi na dulji rok mogli biti prisiljeni i staviti ključ u bravu, pokazalo je istraživanje konzultantske tvrtke EY.

tri vijesti o kojima se priča Orka nudi hranu ljudima Nevjerojatno VIDEO Divlje orke snimljene u zapanjujućoj gesti prema ljudima Laboratorijski uzorak herpesa, ilustracija Čeka se odluka američkog FDA Virus herpesa mogao bi uskoro biti odobren za liječenje teškog oblika raka Kineski ekranoplan Tehnologija Hladnog rata FOTO U javnosti se pojavile prve fotografije kineskog "Čudovišta iz Bohajskog mora"

Proizvođači automobila zapali su u krizu koja bi se ove godine trebala produbiti i mogla bi dovesti u pitanje kompletan poslovni model pojedinih tvrtki, rekao je stručnjak EY-a za automobilsku industriju Constantin Gall.

BYD BYD pojačao pritisak na konkurenciju, ponovno ruše cijene svojih električnih vozila

Konkurencija u industriji trenutno je brutalna, naglašava stručnjak EY-a.

Poslovni rezultati 20 vodećih svjetskih proizvođača automobila u prvom tromjesečju slabiji prihod i dobit njemačkih i američkih proizvođača automobila, pokazala je EY-ova analiza.

Uspon kineskih kompanija

Azijske tvrtke, pogotovo kineske, zabilježile su pak ogromno poboljšanje, utvrdili su u EY-u, ističući da čak pet od šest najprofitabilnijih proizvođača automobila ima sjedište u Aziji.

Njemačkim tvrtkama probleme zadaju slaba potražnja, visoki troškovi i spor prijelaz na električna vozila. Njihov se udio u kineskom tržištu istodobno smanjuje budući da ih istiskuju domaći proizvođači.

Situacija se dodatno zaoštrila zbog napetosti na američkom tržištu. Washington je u travnju uveo 25-postotne carine na uvoz automobila koje bi mogle prouzročiti milijarde gubitaka na obje strane Atlantika, napominje Gall.

U takvim će se uvjetima zaostatak za kineskom konkurencijom još više povećati budući da kineske kompanije nisu prisutne na američkom tržištu. 

BYD električni automobili Najveći do sada: Ovaj kineski brod pokazuje velike ambicije najopasnijeg konkurenta Tesli

Nekoliko proizvođača automobila i dobavljača dijelova već je skiciralo mjere smanjenja troškova, ali one neće biti dovoljne, tvrdi Gall.

Zapadni proizvođači automobila moraju iz temelja promijeniti poslovni model, smatra stručnjak EY-a.

Kineske tvrtke pokazale su da brzina, fleksibilnost i ciljana ulaganja mogu donijeti bolje rezultate od pukog povećanja kapitalne potrošnje, dodaje.

Vezane vijesti