Nakon što se neko vrijeme činilo kako Tesla, pod sve većim pritiskom jeftine konkurencije iz Kine, namjerava predstaviti svoje najjeftinije vozilo čija bi cijena iznosila oko 25 tisuća dolara, Elon Musk je odustao od tog projekta. Njegova vizija je dugoročna i, umjesto razvoja jeftinog vozila koje bi trenutačno povećalo prodaju, on se odlučio fokusirati na velike stvari i tehnologiju koja bi s vremenom kompanija mogla donijeti tržištu vrijednost od više milijardi dolara.
tri vijesti o kojima se priča


To je, kako smo više puta pisali - autonomija, odnosno razvoj robotaksija.
Tesla je prošli mjesec zaista počela s testiranjem svog robotaksi servisa u Austinu, no proći će još dosta vremena dok Cybercab ne postane uobičajena slika na američkim cestama. Do tada su pred Teslom veliki izazovi, što možemo vidjeti i na prodajnim i financijskim podacima za posljednji kvartal tijekom kojeg je zabilježen pad prodaje i prihoda.
To je Model Y
Dok je Musk, dakle, odustao od cjenovno pristupačnijeg Modela 2, ipak nije u potpunosti odustao od jeftinijih Tesli. Još od prošle godine govori se o lansiranju novih povoljnijih modela Tesle, a sada smo saznali neke detalje o čemu se radi. Ono što je najvažnije jest da kompanija, u skladu s prijašnjim Muskovim komentarima, neće predstaviti neke nove modele automobila.
Tijekom razgovora s investitorima nakon predstavljanja poslovnih rezultata za drugi kvartal, na upit o cjenovno pristupačnim modelima, Teslinim izvršni financijski direktor Vaibhav Taneja počeo je govoriti kako neće otkrivati detalje o dizajnu, no onda ga je prekinuo Musk: To je Model Y.
Manje opcija i jeftiniji materijali
Mediji već neko vrijeme nagađaju kako će jeftinije Tesle biti postojeći Modeli 3 i Y na kojima će Muskova tvrtka napraviti neke promjene kako bi smanjili troškove proizvodnje, odnosno prodajnu cijenu. Iako Musk sada nije dao nikakve konkretne detalje o tome što možemo očekivati od jeftinijeg Modela Y, na Electreku spominju jednostavniji interijer s manje opcija (npr. bez stražnjeg ekrana) i jeftinijim materijalima.
Raniji planovi uključivali su i novu platformu za jeftinija vozila, no ta bi se platforma trebala koristiti samo za buduću proizvodnju Cybercaba, dok će jeftiniji Model Y koristiti postojeću proizvodnu liniju.
Što se cijene tiče, trenutačno nije poznato koliko će takva vozila biti jeftinija od postojećih modela, no ne treba očekivati radikalno niže cijene u odnosu na cifre po kojima se danas prodaje Model Y.
Izvor: Electrek