Sektor FinTech odnosno kombinacija financijske i tehnološke industrije iz godine u godinu raste. Sektor financijskih usluga i tehnologije, medija i telekomunikacija (FS i TMT) koriste FinTech kako bi poboljšali operativnu učinkovitost, smanjili troškove, unaprijedili korisničko iskustvo i povećali privlačnost svojih proizvoda i usluga. Oni također otvaraju nove komercijalne mogućnosti.

Banke koje primjenjuju samo digitalno poslovanje nude unaprijeđene proizvode i troškovne profile. Investicijski menadžeri daju potpuno prilagođene savjete oblikovane pomoću robotiziranih sustava. Osiguravatelji koriste senzore za praćenje zdravlja i poticanje prevencije bolesti. A prema najnovijem PwC-ovom istraživanju, potrošači su spremni za korjenite promjene u digitalnoj sferi. Pitanje više ne glasi hoće li FinTech preobraziti sektor financijskih usluga, već koje će ga tvrtke na najbolji način primijeniti i time zauzeti vodstvo.

PwC-ovo globalno istraživanje o FinTechu za 2019. godinu obuhvatilo je više od 500 rukovoditelja iz sektora financijskih usluga (FS) i tehnologije, medija i telekomunikacija (TMT) diljem svijeta kako bi se utvrdilo koji čimbenici će odlučiti tko su pobjednici, a tko gubitnici utrke za razvoj i ostvarenje koristi od poslovnih modela temeljenih na FinTech-u.

Tako je istraživanje pokazalo da je 47 % organizacija u sektoru tehnologija, medija i telekomunikacija i 48 % organizacija u sektoru financijskih usluga u potpunosti ugradilo FinTech u svoj strateški operativni model. Također, 44 % organizacija u sektoru tehnologija, medija i telekomunikacija i 37 % organizacija u sektoru financijskih usluga uklopilo je nove tehnologije u proizvode i usluge koje prodaju.

Doista velike promjene moraju se provesti odozgo prema dolje i moraju biti strateške. Vodstvo, uprava i rukovoditelji moraju biti duboko uključeni u te promjene, a prethodno se moraju odlučiti koje od njih će provesti, kazao je John Garvey, PwC-ov globalni voditelj usluga u financijskom sektoru.

FS sektor bi trebao od TMT sektora preuzeti ideje o tome kako najbolje iskoristiti FinTech. Istraživanje je pokazalo da tvrtke smatraju da će korištenje FinTecha s ciljem poboljšanja jednostavnosti i brzine njihove usluge biti ključno za zadržavanje kupaca. No kupci očekuju jednostavnost i brzinu, tako da bi tvrtke koje usmjere svoja nastojanja na području FinTecha na ove odlike mogle samo ispuniti očekivanja kupaca, ali se neće razlikovati jedna od druge, posebice u usporedbi s digitalno razvijenim i intuitivnim tvrtkama u sektoru tehnologija, medija i telekomunikacija.

Sektori financijskih usluga i tehnologija, medija i telekomunikacija trebali bi se nadopunjavati i prekvalificirati svoje ljude kako bi riješili pitanje manjka potrebnih vještina.

Istraživanje je pokazalo da 80 % organizacija u sektoru tehnologija, medija i telekomunikacija i 75 % u sektoru financijskih usluga stvaraju radna mjesta povezana s FinTech-om. Pa ipak, 42 % organizacija u sektoru tehnologija, medija i telekomunikacija i financijskih usluga ima poteškoća u ispunjavanju ovog zadatka. Dok 73 % organizacija u sektoru financijskih usluga zapošljava stručnjake iz tehnološkog sektora, samo 52 % tvrtki iz sektora tehnologija, medija i telekomunikacija traži zaposlenike u sektoru financijskih usluga. Pronalaženje načina za privlačenje ljudi iz tehnologija, medija i telekomunikacija u sektor financijskih usluga i obrnuto bit će važno za budući uspjeh jer je svakom sektoru potrebna stručnost onog drugog.

Među organizacijama koje planiraju stjecanje, strateški savez ili zajednički pothvat kako bi potaknule rast koji se temelji na FinTechu, 78 % tvrtki iz sektora tehnologija, medija i telekomunikacija i 76 % tvrtki iz sektora financijskih usluga usmjereno je na tvrtke iz vlastitog sektora. Manje od polovice (44 % organizacija iz sektora tehnologija, medija i telekomunikacija i 47 % organizacija iz sektora financijskih usluga) usmjereno je na tvrtke specijalizirane za FinTech. U vrijeme kada tvrtke iz FS sektora nastoje unaprijediti svoje tehnološke mogućnosti, a TMT sektoru je potrebna stručnost na području proizvodnje i regulative kako bi se mogao natjecati na tržištu financijskih usluga, tvrtke će propustiti prilike ako ne ostvare snažniju međusektorsku povezanost.

U Kini konvergencija dobiva na značaju. Na samom vrhu tržišta vidjeli smo čak i regulatore koji pokušavaju povezati četiri velike tvrtke iz sektora tehnologija, medija i telekomunikacija s četiri velike banke i potaknuti ih na suradnju - mogli bismo to nazvati dogovorenim brakom. Tvrtka iz TMT sektora pruža tehničke mogućnosti, a tvrtka iz FS sektora isporučuje krajnji proizvod, kazao je Wilson Chow, PwC-ov globalni voditelj usluga u TMT sektoru.