Toyota ne samo da ulaže novac u litijske baterije iduće generacije, već i u takozvanu tehnologiju "solid state" (čvrstih) baterija. Također su otišli toliko daleko da su napravili funkcionalan prototip automobila koji već vozi pogonjen upravo tom baterijskom tehnologijom.

U priloženom videu može se vidjeti automobil koji izgleda kao verzija Toyotinog LQ Concepta, koji se prvi put u javnosti pojavio 2019. godine na tokijskom sajmu automobila kao autonomno vozilo kojim upravlja umjetna inteligencija. Otada se pojavljivao u više reklama za nedavno održane Olimpijske igre u Tokiju.

Ono što se sad promijenilo kod tog automobila jest da se u njemu nalazi isključivo solid state baterija, a Toyota je snimila i video vožnje tog prototipa po cesti.

Toyotin tehnološki direktor Masahiko Maeda otkrio je da je prototip automobila napravljen u lipnju 2020. godine te da je Toyota za njega dobila registarske oznake i zeleno svjetlo za vožnju po cesti u kolovozu prošle godine.

Tehnologija solid state baterija je bitna jer bi mogla u potpunosti transformirati industriju. Za razliku od trenutnih baterija, solid state baterije ne koriste tekuće elektrolite te su zbog toga kudikamo manje zapaljive i stabilnije te mogu raditi i u većem temperaturnom rasponu. Vjeruje se da bi zbog tih karakteristika te baterije mogle postići veću energetsku razinu, kao i brže vrijeme punjenja zbog smanjenog rizika od zapaljenja baterije.

Isto tako su te baterije lakše od postojećih, pa bi i budući automobili koji bi ih koristili mogli biti malo lakši.

Ipak, tehnologija solid state baterija nije bez velikih izazova jer napraviti takvu bateriju koja je robusna i koja može izdržati naprezanja korištenja u autoindustriji dosad je bilo lakše reći nego učiniti. Te baterije isto tako moraju izdržati cikluse pražnjenja i punjenja, a da ne zakažu da bi mogle biti pouzdan izvor energije za električna vozila.

Povrh toga, tu su i izazovi masovne proizvodnje na koje treba misliti, jer s obzirom na to da svijet ubrzano prelazi na električna vozila, bit će potrebne stotine i stotine gigavatsati u kapacitetu baterija ukupno kako bi se osiguralo da sva ta vozila imaju baterije. Stoga kompanije moraju dokučiti kako ih masovno proizvesti, a da troškovi proizvodnje, s druge strane, budu prihvatljivi.

No svejedno, vidjeti električni automobil sa solid state baterijom na cesti u vožnji velik je korak za japanskog autodiva i svakako korak bliže masovnoj uporabi tih baterija iduće generacije.

Izvor: The Drive