Nakon generativne umjetne inteligencije i chatbotova koji odgovaraju na naša pitanja, stvaraju sadržaj i slično, sljedeći korak za ovu tehnologiju trebali bi biti - AI agenti. O njima tehnološki stručnjaci govore već neko vrijeme, a za razliku od generativne AI kojoj ljudi moraju davati upute, agenti bi sami trebali pokretati akcije.
Npr. ako želite rezervirati šišanje ili promijeniti gume na automobilu, dovoljno je to reći AI agent u te bi se umjetna inteligencija trebala pobrinuti za sve ostalo. Naravno, takvi bi AI agenti prvo trebali znati sve o korisnicima (npr. gdje se šiša, kada ima slobodno vrijeme i slično), odnosno kompanijama jer se očekuje da bi ovu tehnologiju u budućnosti trebale koristiti i brojne tvrtke za povećanje produktivnosti, ubrzanje poslovnih procesa i slično.
Na takvu budućnost u kojoj će AI imati sve veću ulogu, neke su se kompanije poput Walmarta već počele pripremati.
Ova tvrtka tako već sada istražuje načine na koji bi svoje proizvode mogli napraviti privlačnima ne samo ljudima, već i AI botovima koji bi u budućnosti mogli obavljati dobar dio šopinga za korisnike.
Kako je objasnio izvršni direktor za tehnologiju Walmarta Hari Vasudev, stvari će u budućnosti biti drukčije i tome se već sada treba prilagoditi. Među inim, trebat će prilagoditi i oglašavanje jer u budućnosti bi, umjesto ljudi, podatke o novim proizvodima, akcijama i slično, na mreži mogla pretraživati umjetna inteligencija. Trgovački lanci i prodavači zato će morati pronaći nove cjenovne strategije, kao i novi način opisa proizvoda, a sve kako bi privukli i AI botove koji će kupovati putem interneta i u ime korisnika.
Radikalna razlika ljudskog i algoritamskog ponašanja
Naime, algoritamsko ponašanje je u velikom kontrastu s ljudskim ponašanjem pa botove tako neće privlačiti nekakve reklame nabijene emocijama, dok će trgovine morati donositi brze odluke oko cijena kako bi one bile u skladu s cijenama konkurenata i njihovih akcija jer će botovi u par sekundi moći pretražiti internet i pronaći trgovine s najpovoljnijim cijenama.
Walmart zato razvija vlastite AI alate za šoping koji su dostupni putem njihove aplikacije i internetske stranice, a koji će moći obavljati neke rutinske zadatke poput npr. tjednih narudžbi namirnica, planiranja kupovine i slično. Također, kompanija se priprema i za scenarij u kojem će kupci koristiti AI agente trećih strana koji će posjećivati njihovu stranicu, naručivati i plaćati sadržaj.
Ono što budućnost nosi, prema Vasudevu, jest uspostavljanje nekog industrijskog protokola koji će biti široko prihvaćen i omogućit će AI agentima trećih strana komunikaciju sa sustavima maloprodajnih lanaca, a takav protokol je trenutačno u razvoju.
Na takvu se budućnost treba pripremiti već sada, no proći će još dosta vremena dok AI agenti preuzmu kontrolu nad šopingom, pogotovo zbog činjenica da mnogi i danas preferiraju fizički odlazak u trgovine u odnosu na naručivanje.
Izvor: Tech Spot