Dvadeset pet godina uspješnog poslovanja kompaniji ALTPRO donijelo je status globalno poznate tvrtke koju povezuju s pojmom inovativnosti – kao temeljem uspješnog pozicioniranja i održavanja konkurentnosti na tržištu. Ime ALTPRO počiva na ideji stvaranja alternativnih proizvoda, a da im se takav pristup višestruko isplatio, dokaz su i brojne nagrade i priznanja za najinovativnijeg izvoznika u Hrvatskoj, kao i interes najvećih kompanija iz Japana, Kine i SAD-a za sigurnosne sustave primjenjive na jednotračnim (monorail) vlakovima i metroima.

"Sve je počelo s Hrvatskom agencijom za malo gospodarstvo, inovacije i investicije (HAMAG-BICRO) koja nam je u jednom od svojih prvih programa provjere inovativnog koncepta (PoC) dodijelila sredstva. Zahvaljujući tim sredstvima napravili smo prototipove koje smo ispitivali u Francuskoj i Indoneziji. Liniju proizvoda smo nazvali 'M senzor' po metrou u Parizu gdje smo od ponoći do 3 sata ujutro godinama testirali rješenja i stjecali znanje. Bez tog PoC-a ne bi bilo 'M senzora', a niti potencijalno našeg najmasovnijeg proizvoda u budućnosti", tvrdi Zvonimir Viduka, direktor i osnivač tvrtke te poznati inovator.

Izvoz u fokusu

Altpro se odlučio na specijalizaciju proizvodnje u tri seta proizvoda: sigurnosni sistemi za željeznička vozila (lokomotive i vlakovi), osiguranja željezničko-cestovnih prijelaza te detektori vlakova. Izvoz je od početka bio u fokusu te tvrtka u taj segment poslovanja ulaže sve resurse. Svojim uspješnim poslovanjem dokazala je kako se može ravnopravno natjecati s puno većim tvrtkama iz razvijenih industrijskih zemalja. O uspjehu zagrebačke tvrtke govori i podatak kako je Europska komisija uvrstila ALTPRO na listu 22 ključne tehnološke kompanije koje diktiraju razvoj željeznica na globalnoj razini. Budućnost je željeznice, kao i kod mnogih drugih industrija, u digitalizaciji. "Digitalizacija je omogućila globalnu konkurentnost tvrtkama poput nas. To smo na vrijeme prepoznali, pa se cijela naša nova generacija proizvoda temelji na digitalnom pristupu", smatra Viduka te dodaje da su trenutačno njihova najveća tržišta jugoistok Azije, odnosno Kina, Indija i Indonezija.

ALTPRO (Foto: ALTPRO)

U svojih 25 godina Altpro je "optrčao puni krug" – počevši kao mali startup koji je djelovao u sklopu Tehnološkog parka, razvio se u globalno prepoznatu tvrtku sa 150 zaposlenika koja svoje inovacije izvozi u 50-ak zemalja diljem svijeta. Cijelo vrijeme vodili su se idejom razvoja vlastitih proizvoda, a HAMAG-BICRO im je pružao potporu kada je to bilo najpotrebnije.

"Projekti realizirani s HAMAG-BICRO-om bili su ključni za naš kvalitetan razvoj, posebno za posljednjih deset godina, što je danas rezultiralo nizom uspjeha kojima se možemo pohvaliti. Možemo slobodno reći da je HAMAG-BICRO svojevrsna 'pametna tvornica' jer smo na jednom mjestu dobili potporu u svim fazama našeg poslovanja – od ideje, razvoja i komercijalizacije pa sve do izlaska na međunarodno tržište i daljnje ekspanzije", zaključuje Viduka. S četiri ugovora ukupne vrijednosti više od 54 milijuna kuna HAMAG-BICRO tvrtki je dodijelio bespovratna sredstva i jamstva u iznosu većem od 21,5 milijuna kuna.

"Poduzetništvo nije 'trčanje za novcem', već uporna borba s puno učenja i želje za uspjehom", zaključuje Viduka, koji će i dalje raditi "altpro" – alternativne proizvode koje drugi ne rade i biti najbolji u tome.

Stoga ga HAMAG-BICRO ponosno svrstava u svojih #prvih25.