Objektivno, sasvim je nerazumljivo zašto je Uber izazvao tolike turbulencije, kontroverze, pa u određenim krugovima i paniku čak i prije nego je službeno počeo s radom. Paradoksalno je da se tu doista ne radi o nekakvom revolucionarnom izumu koju će, recimo, ljudima u Hrvatskoj promijeniti živote "za 180" ili ček iščupati ovu napaćenu zemlju iz krize koja traje "od stoljeća sedmog"... Uber je sasvim zgodna, funkcionalna, nova, tehnološki bazirana usluga koja mijenja percepciju taksiranja i korištenje usluge taksi prijevoza. Ništa manje, ništa više od toga, ali slučajni putnik namjernik bi pomislio da su Zagreb upravo napale trupe vanzemaljaca s jedino namjerom - konačnim istrijebljenjem svega što smo do sada poznavali u našem glavnom gradu. 

Nema televizijske ili radijske postaje, nema tiskanog medija, nema portala koji dolasku Ubera nije posvetio poprilično puno prostora. Što samo po sebi nije problem, jer Uber je zanimljiv i na globalnom nivou, ali je problem što se od toga napravilo takvo čudo da se čovjek doista pitati jesu li možda iza Ubera famozni iluminati koji kreiraju novi svjetski poredak i na mala (taksi) vrata ulaze u naše živote. A opet, ponavljamo, riječ je o usluzi taksi prijevoza, koja će u tržišnoj utakmici (ovo je ključ svega!) nastojati osvojiti naklonost budućih klijenata. Uber po ničemu nije favoriziran u odnosu na klasične taksiste koji prema možda i prenapuhanim najavama pripremaju kontra udar i završnu revoluciju kako bi mrskog neprijatelja potjerali van granica Hrvatske...

Sve očekujemo "breaking news" kako su upravo na zagrebačkim prometnicama osvanuli tenkovi kojima upravljaju nabrijani taksisti. Termalne kamere i najmoderniji GPS sustavi za lociranje su spremni, vozači Ubera i njihova vozila su postali lovina, "glave" su im procijenjene na ogromne iznose, ali našim tradicionalnim "tenkistima" u ovom slučaju materijalno ne igra ulogu, oni samo žele sačuvati nasljeđe "naših starih" i zadržati duh starog (taksi) Zagreba onakvim kakav je bio, da ga imaju i oni koji dolaze iza nas... Teško je shvatiti čemu tolika histerija kad, podcrtat ćemo još jednom, nije riječ o ničemu što već nismo prošli u nekim drugim segmentima naših života. Tržišna utakmica, koja će dati odgovor na pitanje je li Uber jeftiniji, bolji i pristupačniji od taksi službe kakvu smo do sada poznavali... 

Uber je, istina, temeljen na modernim tehnologijama i iskoristio je sve blagodati koje iste nude, pogotovo autorima aplikacije. Ali, gledajući sve ovo, ispada da je zanimanje taksista u Hrvatskoj od temeljne važnosti za opstojnost cijele zemlje. Istu ovu priču, ukratko svedenu pod zajednički nazivnik - liberalizacija tržišta - prošli smo, recimo, kada su u pitanju telekomunikacije. I ne sjećamo se da se prijetilo fizičkim obračunima (kojih je, nota bene, u taksi mikro zajednici već bilo), napadima na konkurenciju, ne sjećamo da se lupetalo sve i svašta kao sada, kada je stigao famozni Uber. A nekako nam se čini da "malo veća lova" leži na stolu kada su u pitanju telekomunikacijske usluge nego dvije, tri, pet ili pedeset taksi vožnji glavnim gradom. I baš zato je cijela ova priča sasvim neshvatljiva, jer potpuno je suludo raditi takvu dramu oko taksiranja koje bi, u konačnici, trebalo postati dostupnije i jeftinije. 

Kao što taksisti žele da su im usluge korištenja mobitela jeftinije, tako i oni koji koriste taksi žele jeftiniji taksi. Jednostavno, da jednostavnije ne može biti, osim ako negdje ne postoji stakva prema kojoj su taksisti izuzeti od svega što su prošle neke druge grane gospodarstva i uslužne djelatnosti. Ako je tako, ispričavamo se, neka onda taksisti budu zaštićena vrsta pod patronatom zakonskih regulativa. A opet, tko brani klasičnim taksistima da smanje cijene svojih usluga ili reorganiziraju način poslovanja kako bi bilo konkurentni Uberu? Netko im je to zakonski zabranio? Ako jest, opet se ispričavamo, iskreno i ponizno, no bojimo se da nije. Smanjite cijene, budite konkuretni, budite kvalitetni i Uber vam neće biti neprijatelj svih neprijatelja. Mogli su neki drugi, u nekim drugim djelatnostima, možete i vi...

Letimičan pogled na trenutačnu situaciju i prva iskustva s korištenjem Ubera sugerirat će kako, uvjetno rečeno, mlađa populacija ima drugačiju percepciju, jer se brže, lakše i češće koriste tehnologijom i platformom na kojoj radi Uber. Po prvim dojmovima, Uber nije baš toliko jeftiniji koliko su mnogi mislili da će biti, ali je mobilniji, pristupačniji, brži i ima nešto što drugi nemaju - ocjenu usluge. I umjesto da klasični taksisti, koji su cijelu ovu priču doživjeli kao udar na njihov integritet gledaju prema Uberu, trebali bi "prebaciti pogled" i početi gledati prema - korisnicima. Od njih, naime, žive, a ne od toga je li Uber u Hrvatskoj ili nije. I ako žele zadržati korisnike, morati će početi mijenjati sebe, a ne tjerati Uber. Vremena nečega što je, narodski rečeno, "uklesano u kamen" su prošla...