Njemačka protiv zelene odredbe EU-a, kažu da bi dovela do masovnih otkaza: "Oko 400.000 ljudi bi ostalo bez posla"

Motori s unutarnjim izgaranjem glavna su tema Europske komisije. Savez zemalja predvođen Njemačkom nije oduševljen idejom micanja automobila na dizel i benzin do 2035. godine. Veliki argumenti u prilog tomu su i brojni otkazi u autoindustriji. Više donosi reporter Dnevnika Nove TV Vanja Margetić.

DNEVNIK.hr | 15.03.2023. / 21:30 komentari

Galerija

tri vijesti o kojima se priča Širenje stanica raka Radi se na novim lijekovima Otkriveno tajno oružje raka: Evo što tumorima daje energiju za širenje u tijelu Elon Musk Zar zaista to ne koristi? Je li to moguće? U javnost procurila nevjerojatna tvrdnja Muskovih odvjetnika Nuklearna eksplozija, ilustracija Scenarij iz noćne more, ali... VIDEO Koliko treba biti udaljen da bi se preživjela eksplozija nuklearne bombe?

Zvuk motora na fosilna goriva po tko zna koji put u posljednje vrijeme uznemirio je europske duhove kada je zabrana motora s unutarnjim izgaranjem u igri.

Omjer snaga trenutačno izgleda ovako: Španjolska, Belgija, Švedska, Danska, Irska, Nizozemska, Francuska čvrsto brane tezu zabrane. Na drugoj strani je Njemačka. Potporu Njemačkoj dalo je još nekoliko zemalja i to kroz prijedlog e-goriva. Riječ je o zelenijoj alternativi gorivima koje sada koristimo.

Ideja je da se to gorivo koristi za automobile s motorom na unutarnje izgaranje čija je vrijednost velika prevelika da bi se otpisala iz voznog parka, objašnjava Kristijan Tićak iz AMS-a.

Alternativa za ekološku vožnju svakako postoji.

Ne treba isključiti vodik kao mogućnost, dapače, treba intenzivnije raditi na tome, cilj je raznolikost rješenja, ako smo se fokusirali samo na baterije i električna vozila, to nije dobro, smatra Tićak.

Motori u našim automobilima imaju oko 1.200 dijelova, oni električni približno 200. Strahovi njemačke autoindustrije kriju se u brojnim otkazima.

Njemačka računa - oko 800 tisuća zaposlenih je u autoindustriji, u najcrnjem scenariju oko 400 tisuća ljudi bi ostalo bez posla. Precizni Nijemci su izračunali da svako radno mjesto u autoindustriji nosi još pet radnih mjesta u ostalim djelatnostima, tvrdi Hrvoje Paver iz udruženja motornih vozila pri HGK-u.

Zbog starosti našeg voznog parka straha još nema.

S obzirom na naš vozni park koji je 13+ godina i takva vozila imamo dosta u servisu tako da računamo da ćemo bar 15 godina imati što raditi, ističe Silvio Purić.

Član uprave Purić nadalje naglašava kako je budućnost u praćenju trendova.

Siguran sam da će doći do razvoja popravka baterija, zbrinjavanja i takvih stvari, tu će sigurno biti neko tržište, vjerojatno ne u obimu koje je sada na dizel vozilima i benzincima, govori.

Priča će zasigurno voziti dalje. Dogovor je, kako se sada čini, na prilično klimavim nogama.

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.
 

Vezane vijesti