Njemačka protiv zelene odredbe EU-a, kažu da bi dovela do masovnih otkaza: "Oko 400.000 ljudi bi ostalo bez posla"

Motori s unutarnjim izgaranjem glavna su tema Europske komisije. Savez zemalja predvođen Njemačkom nije oduševljen idejom micanja automobila na dizel i benzin do 2035. godine. Veliki argumenti u prilog tomu su i brojni otkazi u autoindustriji. Više donosi reporter Dnevnika Nove TV Vanja Margetić.

DNEVNIK.hr | 15.03.2023. / 21:30

Galerija

Zvuk motora na fosilna goriva po tko zna koji put u posljednje vrijeme uznemirio je europske duhove kada je zabrana motora s unutarnjim izgaranjem u igri.

Omjer snaga trenutačno izgleda ovako: Španjolska, Belgija, Švedska, Danska, Irska, Nizozemska, Francuska čvrsto brane tezu zabrane. Na drugoj strani je Njemačka. Potporu Njemačkoj dalo je još nekoliko zemalja i to kroz prijedlog e-goriva. Riječ je o zelenijoj alternativi gorivima koje sada koristimo.

Ideja je da se to gorivo koristi za automobile s motorom na unutarnje izgaranje čija je vrijednost velika prevelika da bi se otpisala iz voznog parka, objašnjava Kristijan Tićak iz AMS-a.

Alternativa za ekološku vožnju svakako postoji.

Ne treba isključiti vodik kao mogućnost, dapače, treba intenzivnije raditi na tome, cilj je raznolikost rješenja, ako smo se fokusirali samo na baterije i električna vozila, to nije dobro, smatra Tićak.

Motori u našim automobilima imaju oko 1.200 dijelova, oni električni približno 200. Strahovi njemačke autoindustrije kriju se u brojnim otkazima.

Njemačka računa - oko 800 tisuća zaposlenih je u autoindustriji, u najcrnjem scenariju oko 400 tisuća ljudi bi ostalo bez posla. Precizni Nijemci su izračunali da svako radno mjesto u autoindustriji nosi još pet radnih mjesta u ostalim djelatnostima, tvrdi Hrvoje Paver iz udruženja motornih vozila pri HGK-u.

Zbog starosti našeg voznog parka straha još nema.

S obzirom na naš vozni park koji je 13+ godina i takva vozila imamo dosta u servisu tako da računamo da ćemo bar 15 godina imati što raditi, ističe Silvio Purić.

Član uprave Purić nadalje naglašava kako je budućnost u praćenju trendova.

Siguran sam da će doći do razvoja popravka baterija, zbrinjavanja i takvih stvari, tu će sigurno biti neko tržište, vjerojatno ne u obimu koje je sada na dizel vozilima i benzincima, govori.

Priča će zasigurno voziti dalje. Dogovor je, kako se sada čini, na prilično klimavim nogama.

Dnevnik Nove TV pratite svaki dan od 19 sati, a više o najvažnijim vijestima čitajte na portalu DNEVNIK.hr.

Propustili ste Dnevnik? Pogledajte ga besplatno na novatv.hr.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti