Data centri odnosno podatkovni centri posljednjih su godina nezamjenjiv dio digitalnog poslovanja. Stoga ne iznenađuje da su tvrtke koje nude usluge pohrane u data centrima, spremne uložiti značajna sredstva u njihovu sigurnost i ispunjavanje svih tehnoloških i industrijskih standarda. 

Centri koji ispune te standarde mogu se pohvaliti tzv. TIER certifikatom kojim se opisuju četiri vrste data centara na temelju razine njihove raspoloživosti. Time su definirani tehnološki standardi koji moraju biti zadovoljeni kako bi se postigla određena razina dostupnosti, a korisnici mogu biti sigurni da postoji standard kojega se pružatelj usluge mora držati.Za dobivanje certifikata, moraju se pratiti i osigurati svi zahtjevi koje određena razina certifikata podrazumijeva, kako kroz projektnu dokumentaciju, tako i kroz samo izvođenje radova te na kraju održavanje data centra.

Jedan takav certifikat, TIER III UpTime Instituta, dobio je i Data Centar Hrvatskog Telekoma koji se nalazi u Selskoj ulici u Zagrebu. 

Kako su priopćili iz HT-a, izdavanje certifikata znači da je Data Centar Selska prošao kroz zahtjevnu i strogu procjenu performansi objekta, kapaciteta i svih ostalih inženjerskih zahtjeva zajedno sa strojarskim i električnim sustavima te je ispunio sve postavljene zahtjeve po aktualnim tehnološkim standardima.

Pojašnjavaju da, u skladu s razinom TIER III, sva IT oprema u HT Data Centru ima dvostruko neovisno napajanje i hlađenje. Svaki je sustav neovisan o drugome i potpuno redundantan, pa ako jedan sustav iz bilo kojeg razloga prestane raditi, uključuje se drugi. Ova redundantnost osigurava neprekidno napajanje i hlađenje kako bi se mogao zajamčiti neometan rad servera, što u konačnici znači da svi korisnički kritični sustavi mogu nesmetano raditi, a podaci biti dostupni.

Slika nije dostupna "Vašim podacima ne prijete samo hakeri i nestanak struje nego i klimatske promjene"

Porastom korištenja cloud aplikacija i podatkovnog prometa, raste i potreba za pohranom, obradom i daljnjom distribucijom podataka te za osiguranjem njihove zaštite, što sve dovodi do povećanja potrebe za data centrima koji će sve to omogućavati.

Zahvaljujući kontinuiranom ulaganju u razvoj infrastrukturnih usluga, danas možemo odgovoriti na potrebe svih korisnika, počevši od pomne analize postojeće korisničke infrastrukture, njegovih poslovnih potreba i mogućnosti te predlaganja rješenja skrojenog po mjeri korisnika do same realizacije tog rješenja. Time omogućavamo korisnicima da izbjegnu velika kapitalna ulaganja u opremanje vlastitog prostora koji bi trebao zadovoljiti minimalne standarde za smještaj IT sustava i kritičnih servera na kojima leži cjelokupno poslovanje tvrtke, naglasila je Ivana Beli Oštarčević, direktorica Sektora za razvoj i upravljanje portfeljem usluga za poslovne korisnike.

Hrvatski Telekom upravlja s pet većih Data Centara koji su u uporabi već više od 15 godina te je, ističu, po tome jedinstven u regiji. Njihova namjena se razlikuje ovisno koriste li se za interne potrebe ili potrebe korisnika.

Data Centar u Selskoj otvoren je u Zagrebu 2014. godine te korisnicima nudi smještaj, daljinsko praćenje i upravljanje ICT infrastrukturom što omogućava znatne uštede u poslovanju te siguran i optimalan rad opreme.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju