Uloga asistivnih tehnologija u jačanju jednakih obrazovnih mogućnosti

Kako je istaknuto na konferenciji, asistivna tehnologija ima veliku važnost u osiguranju jednakih obrazovnih mogućnosti ,đšto je i cilj projekta ATTEND (Assistive Technology In Education), koji CARNET provodi s partnerima.

Martina Čizmić | 04.11.2022. / 14:11

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Tijekom 24. Carnetove konferencije za korisnike (CUC), koja se održala prošlog tjedna u Šibeniku, jedna od značajnijih tema na CUC-u bila je Pristupačnost i asistivne tehnologije, u sklopu koje je predstavljena uloga asistivne tehnologije u radu s učenicima i studentima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama.

Kako je istaknuto na konferenciji, asistivna tehnologija ima veliku važnost u osiguranju jednakih obrazovnih mogućnosti, što je i cilj projekta ATTEND (Assistive Technology In Education), koji CARNET provodi s partnerima, Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu (ERF), Fakultetom elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu (FER) te Odjelom za obrazovanje i mlade Grada Reykjavika.

Uz pomoć projekta ATTEND asistivnom tehnologijom opremit će se 34 odgojno-obrazovne ustanove u Republici Hrvatskoj, što će djeci s teškoćama u razvoju olakšati usvajanje znanja i interpretaciju naučenog, s intencijom što boljeg i uspješnijeg uključivanja u društvo. Ujedno, u sklopu projekta omogućit će se razvoj kompetencija odgojno-obrazovnih djelatnika, korištenjem novih edukativnih alata te stjecanjem iskustva kroz njihovu primjenu i rezultate.

Projekt ATTEND provodi se temeljem programskog ugovora za Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva, a sufinanciran je iz Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora (EGP) koji pridonosi smanjenju društvenih i gospodarskih nejednakosti u Europi te istovremeno jača bilateralnu suradnju između država darovateljica (Norveška, Island i Lihtenštajn) i država korisnica.
Ukupna vrijednost projekta je 3,5 milijuna eura, od čega se veći dio (85 %) financira iz Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora, a manji dio (15 %) iz državnog proračuna.

Osiguranjem pristupa asistivnoj tehnologiji, kao i adekvatnim te učinkovitim korištenjem tehnologija u obrazovnim aktivnostima, djeci koja ne mogu pohađati redovne obrazovne ustanove zbog stupnja invaliditeta i svojih posebnih obrazovnih potreba, omogućit će se okvir djelotvornog sudjelovanja u zajednici u kojoj se njihove mentalne i tjelesne sposobnosti mogu razviti u punom potencijalu, uz podršku i razumijevanje okoline. Stoga osim osiguranja jednakih obrazovnih mogućnosti CARNET kroz projekt ATTEND želi omogućiti i razumijevanje zajednice te podizanje svijesti i senzibiliziranje vršnjaka, kako bi se ojačala podrška i omogućila bolja socijalizacija djece s teškoćama u razvoju

O projektu ATTEND na CUC-u govorili su Renata Šimunko, voditeljica projekta (CARNET) te Filip Kanižaj (CARNET), koji su tom prilikom predstavili dosad ostvarene projektne rezultate, kao i buduće aktivnosti. Partneri s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta prezentirali su izazove s kojima se u praksi susreću edukacijski rehabilitatori u odgojno-obrazovnom procesu, kao i rad Laboratorija za asistivnu tehnologiju. Laboratorij će se dodatno opremiti u okviru projekta ATTEND, a imat će veliku ulogu u radu s djecom s teškoćama u razvoju, kroz primjenu virtualne i proširene stvarnosti.

Osim navedenog, u sklopu projekta ATTEND tijekom projektnog razdoblja koje traje do travnja 2024. godine, izradit će se i ozbiljna igra na hrvatskom i engleskom jeziku, čija je svrha transfer znanja i vještina. Više o vrijednosti ozbiljne igre, koja će istovremeno poslužiti i kao alat za podizanje svijesti o asistivnoj tehnologiji u uključivom društvu, korisnici su tijekom CUC-a mogli saznati od partnera s Fakulteta elektrotehnike i računarstva.

Kroz primjere dobre prakse grada Reykjavíka te posebne škole Klettaskóli, partneri iz Grada Reykjavika predstavili su islandski obrazovni sustav te obrazovnu politiku predškolskih ustanova i osnovnih škola, koji pod sloganom Let the dreams come true polaze od pretpostavke inkluzivnosti odgojno-obrazovnih ustanova i jednakosti u društvu.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti