Uloga asistivnih tehnologija u jačanju jednakih obrazovnih mogućnosti

Kako je istaknuto na konferenciji, asistivna tehnologija ima veliku važnost u osiguranju jednakih obrazovnih mogućnosti ,đšto je i cilj projekta ATTEND (Assistive Technology In Education), koji CARNET provodi s partnerima.

Martina Čizmić | 04.11.2022. / 14:11 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Tijekom 24. Carnetove konferencije za korisnike (CUC), koja se održala prošlog tjedna u Šibeniku, jedna od značajnijih tema na CUC-u bila je Pristupačnost i asistivne tehnologije, u sklopu koje je predstavljena uloga asistivne tehnologije u radu s učenicima i studentima s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama.

tri vijesti o kojima se priča Vrijeme na Zemlji, ilustracija zemlja je poludjela Znanstvenici upozoravaju: Dolazi dan kakav čovječanstvo još nije doživjelo Protuzračni sustav Raven 70 posto učinkovitosti VIDEO Pogledajte protuzračni sustav koji su Britanci u 3 mjeseca sklepali za Ukrajinu i koji skida ruske dronove kao muhe s neba Kineski hipersonični projektili "Kill web" Amerikanci paničare jer Kina ima sustav za ciljanje zbog kojeg američke snage nisu sigurne ni na "sigurnoj" udaljenosti

Kako je istaknuto na konferenciji, asistivna tehnologija ima veliku važnost u osiguranju jednakih obrazovnih mogućnosti, što je i cilj projekta ATTEND (Assistive Technology In Education), koji CARNET provodi s partnerima, Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom Sveučilišta u Zagrebu (ERF), Fakultetom elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu (FER) te Odjelom za obrazovanje i mlade Grada Reykjavika.

Uz pomoć projekta ATTEND asistivnom tehnologijom opremit će se 34 odgojno-obrazovne ustanove u Republici Hrvatskoj, što će djeci s teškoćama u razvoju olakšati usvajanje znanja i interpretaciju naučenog, s intencijom što boljeg i uspješnijeg uključivanja u društvo. Ujedno, u sklopu projekta omogućit će se razvoj kompetencija odgojno-obrazovnih djelatnika, korištenjem novih edukativnih alata te stjecanjem iskustva kroz njihovu primjenu i rezultate.

Projekt ATTEND provodi se temeljem programskog ugovora za Lokalni razvoj i smanjenje siromaštva, a sufinanciran je iz Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora (EGP) koji pridonosi smanjenju društvenih i gospodarskih nejednakosti u Europi te istovremeno jača bilateralnu suradnju između država darovateljica (Norveška, Island i Lihtenštajn) i država korisnica.
Ukupna vrijednost projekta je 3,5 milijuna eura, od čega se veći dio (85 %) financira iz Financijskog mehanizma Europskog gospodarskog prostora, a manji dio (15 %) iz državnog proračuna.

Osiguranjem pristupa asistivnoj tehnologiji, kao i adekvatnim te učinkovitim korištenjem tehnologija u obrazovnim aktivnostima, djeci koja ne mogu pohađati redovne obrazovne ustanove zbog stupnja invaliditeta i svojih posebnih obrazovnih potreba, omogućit će se okvir djelotvornog sudjelovanja u zajednici u kojoj se njihove mentalne i tjelesne sposobnosti mogu razviti u punom potencijalu, uz podršku i razumijevanje okoline. Stoga osim osiguranja jednakih obrazovnih mogućnosti CARNET kroz projekt ATTEND želi omogućiti i razumijevanje zajednice te podizanje svijesti i senzibiliziranje vršnjaka, kako bi se ojačala podrška i omogućila bolja socijalizacija djece s teškoćama u razvoju

O projektu ATTEND na CUC-u govorili su Renata Šimunko, voditeljica projekta (CARNET) te Filip Kanižaj (CARNET), koji su tom prilikom predstavili dosad ostvarene projektne rezultate, kao i buduće aktivnosti. Partneri s Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta prezentirali su izazove s kojima se u praksi susreću edukacijski rehabilitatori u odgojno-obrazovnom procesu, kao i rad Laboratorija za asistivnu tehnologiju. Laboratorij će se dodatno opremiti u okviru projekta ATTEND, a imat će veliku ulogu u radu s djecom s teškoćama u razvoju, kroz primjenu virtualne i proširene stvarnosti.

Osim navedenog, u sklopu projekta ATTEND tijekom projektnog razdoblja koje traje do travnja 2024. godine, izradit će se i ozbiljna igra na hrvatskom i engleskom jeziku, čija je svrha transfer znanja i vještina. Više o vrijednosti ozbiljne igre, koja će istovremeno poslužiti i kao alat za podizanje svijesti o asistivnoj tehnologiji u uključivom društvu, korisnici su tijekom CUC-a mogli saznati od partnera s Fakulteta elektrotehnike i računarstva.

Kroz primjere dobre prakse grada Reykjavíka te posebne škole Klettaskóli, partneri iz Grada Reykjavika predstavili su islandski obrazovni sustav te obrazovnu politiku predškolskih ustanova i osnovnih škola, koji pod sloganom Let the dreams come true polaze od pretpostavke inkluzivnosti odgojno-obrazovnih ustanova i jednakosti u društvu.

Vezane vijesti