Nedavno istraživanje provedeno među profesorima britanskih fakulteta pokazalo je kako je veliki broj novih studenata nepripremljen za učenje i napore koji ih čekaju na višem stupnju obrazovanja, pri čemu su mnogi istaknuli da je glavni krivac za takvu nepripremljenost "mentalitet guglanja". Google i konstantna dostupnost informacija u svakom trenutku na svakom uređaju uvelike je utjecala na mogućnost pamćenja pa se mnogi više i ne trude zapamtiti informacije jer ih mogu brzo i jednostavno pronaći na Googleu.

Osim što studenti ne mogu pamtiti činjenice i nove informacije, velik broj profesora smatra da "ne mogu misliti i učiti neovisno" niti mogu upravljati svojim vremenom i zadacima.

Prošlog tjedna Google se našao na udaru članova britanskog parlamenta zbog oglašivačke kampanje s kojom mladima poručuju da se ne moraju brinuti oko pravopisa i gramatike kada imaju - Google. U spornim oglasima mladi se potiču da napišu imena onako kako se izgovaraju, a ne kako se pravopisno pravilno pišu jer će Google prepoznati što su htjeli pretraživati i ponuditi im rezultate na njihove upite.

Srami se, Google!

Na što misle, najbolje možemo vidjeti na primjeru pretraživanja glavnog grada Islanda – u Googleovoj reklami pod pojmom pretraživanja upisano je "what to do in rakeavic", dok je Google taj pojam u svoju tražilicu upisao kao "Showing results for what to do in Reykjavic".

Iz Googlea su novinarima The Telegrapha poručili da tehnologija nije namijenjena zamjeni teškog rada i edukacije te ljude ne žele poticati na oslanjanje isključivo na tehnologiju, a sa spornom oglašivačkom kampanjom samo su htjeli pokazati korisne mogućnosti tražilice.

Član parlamenta Robert Halfon u razgovoru za medije izrazio je razočaranje ovakvim reklamama s kojima Google poručuje djeci da ne moraju učiti gramatiku i pravopis, kada imaju njihovu tražilicu.

"Stvaraju kulturu ovisnosti, ovisnosti o internetu. To je potpuno pogrešno, trebali bi se sramiti zbog toga", prenijeli su na The Telegraphu Halfonov komentar vezan uz navedenu oglašivačku kampanju. Dodao je da bi Google djecu trebao učiti potpuno suprotne stvari, odnosno da sami nauče pravilno pisati, a ne da se pri tome oslanjaju na algoritam.