Utjecaj Apple Watcha: Smanjena potražnja za satovima švicarskih kompanija

Malo više od mjesec dana nakon početka prodaje Appleovog sata, švicarski proizvođači satova zabilježili su smanjenje isporuka od skoro devet posto

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 21.06.2015. / 09:10

Utjecaj Apple Watcha: Smanjena potražnja za satovima švicarskih kompanija

Nakon što je Apple predstavio prvi model pametnog sata u rujnu prošle godine, tržišni analitičari komentirali su kako će s ovim gadgetom 'napasti' ne samo konkurentske tehnološke kompanije koje su već predstavile svoje satove, već i tradicionalne proizvođače satova. Prema informacijama švicarske organizacije koja prati isporuke i izvoz satova kompanija iz te zemlje, čini se da se utjecaj Appleovog sata može osjetiti samo mjesec dana nakon početka njegove prodaje. Tako je ukupna isporuka satova švicarskih proizvođača u svibnju pala za skoro devet posto, što je najveći pad još od studenog 2009. godine, dok ukupan pad isporuka švicarskih satova u prvih pet mjeseca iznosi 0,3 posto.

Stiže sljedeće godine: Novi model Appleovog sata imat će kameru

Tržišni analitičar Patrik Schwendimann rekao je za Bloomberg kako postoji nekoliko razloga za ovakav veliki pad isporuka i zarade švicarskih kompanija poput snažnog i rastućeg franka u odnosu na euro, a jedan od tih značajnijih negativnih faktora jest i početak prodaje Apple Watcha. S obzirom kako će se ovaj sat sljedećeg petka pojaviti na tržištu još nekoliko zemalja (uključujući i Švicarsku), mogli bi doći do daljnjeg smanjenja isporuka tradicionalnih satova jer bi se sve veći broj ljudi u budućnosti švicarske i druge luksuzne satove mogao zamijeniti s pametnim satovima tehnoloških kompanija. Upravo na to računaju i u Appleu u kojem su veliki naglasak stavili upravo na luksuzne i skupe satove koji će mnogima biti statusni simboli i čija je cijena do 18 tisuća dolara, a posljednje glasine vezane uz nasljednika Apple Watcha kažu kako Cook priprema nove verzije ovog sata čija će cijena iznositi između tisuću i deset tisuća dolara.

Švicarske kompanije na početku su smatrale kako pametni satovi neće ugroziti njihovo poslovanje, no s vremenom se i njihov stav promijenio pa su početkom ove godine Frederique Constant, Mondaine i Alpina najavile suradnju sa softverskom kompanijom Fullpower s kojom žele razviti novu platformu koja će na tradicionalnim satovima omogućiti korištenje aplikacija za fitness, praćenje spavanja i slično, a te će se informacije moći pratiti na telefonima. Iako, dakle, Appleov sat nije jedini razlog za smanjenje isporuka satova švicarskih kompanija te bi trebali vidjeti kako će se situacija na ovom tržištu odvijati tijekom sljedećih godinu dana, ove su brojke ipak upozorenje luksuznim proizvođačima satova kako bi im Apple, a možda i druge tehnološke kompanije, mogle stvarati probleme na ovom tržištu. 

Foto:AFP

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti