Mnogi su se ‘kitili tuđim perjem’ kada govorimo u reformi školstva, što je zapravo jedna sasvim druga i vrlo kompleksna tema, no zahvaljujući ljudima poput uspješnih poduzetnika kao što su Nenad Bakić i njegov tim, prvi koraci u reformi školstva su polučili uspjehom.

Naime, Bakić je objavio preliminarni financijski izvještaj uz pokoj podatak o korištenju micro:bitova u školama te provedenim anketama.

“Sada sa sigurnošću možemo reći da je uvođenje micro:bitova bio pun pogodak!”, u uvodnom tekstu zaključio je Bakić te dodao kako su se upravo micro:bitovi pokazali kao motivacijski alat za ono najvrjednije u školstvu — nastavnike, od kojih zapravo svaka reforma školstva mora krenuti, zaključuje Bakić.

Jedna od možda najvažnijih anketa jest upravo ona koja pokazuje da su djeca nakon više od dva mjeseca i dalje zainteresirana za tu tehnologiji, a svi znamo koliko je danas teško zadržati interes djece. Graf preuzet s eclectica.hr jasno pokazuje i potvrđuje ove činjenice.

Iako konačni financijski rezultati još nisu spremni za javnost, jer treba pričekati reviziju cijelog poslovanja, Bakić je istaknuo neke važne brojke poput kupljenih 21.260 micro:bitova koji su plaćeni 2.4 milijuna kuna s uključenim PDV-om, a koji su poslani u čak 1062 ustanova i to 20 komada po jednoj ustanovi. Do sada je održano 141 radionica za mentore u školama i drugim ustanovama, te dodatnih 8 u Varaždinskoj županiji koja je sama kupila micro:bitove za sve učenike 5. razreda.

U samoj kampanji prikupljeno je 2.620 milijuna kuna a za micro:bitove je potrošeno 2.609 milijuna kuna. Sama zaklada IRIM čiji su osnivački Nenad i Ruža Bakić doprinijeli su sa 192 tisuće kuna, uz dodatne troškove u iznosu od 142 tisuće kuna, dakle ukupno 334 tisuće kuna.

“Tome treba pribrojati opće troškove IRIM (angažirani ljudi – plaće i ostali troškovi) te (manje) troškove marketinga na društvenim mrežama, u visini od vjerojatno oko 100 tisuća kuna. Ukupno, doprinos IRIM je oko 430 tisuća kuna.”, dodaje Bakić.

Sve ovo samo pokazuje da ljudi s voljom i vizijom mogu pokrenuti neke stvari u Hrvatskoj, no za to je potrebno mnogo više ljudi od Nenada Bakića i njemu bližih suradnika. Ljudi moraju shvatiti da je ovo samo prvi i vrlo malen ali nadasve važan korak ka prijekopotrebnoj reformi školstva.

Izjave nastavnika poput “Ne trošite vrijeme na internet” i učenje djece takvim stvarima neće nas dovesti daleko, no projekti poput IRIM-a će nas staviti na mapu napredne generacije koja je potrebna našoj državi. Sa 4.5 milijuna stanovnika moramo se znatno više boriti nego jedni Nijemci ili Švicarci kako bi današnja djeca osigurala svoj kruh nas stolu za 10-20 godina.