Očekivalo se suprotno: Veće prometne gužve zbog Ubera i Lyfta

Uber i Lyft ljudima nisu zamijenili automobile, već ih veliki broj ljudi koristi umjesto javnog prijevoza, zbog čega se broj automobila na cestama povećao.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 07.05.2018. / 07:53

Galerija

Iako se čini kako bi servisi poput Ubera i Lyfta koji omogućuju jednostavno pozivanje automobila preko aplikacije s pametnog telefona i cjenovno povoljan prijevoz trebali smanjiti velike prometne gužve, jedno je istraživanje pokazalo kako je utjecaj ovakvih kompanija i njihovih servisa na prijevoz obrnut te snose dio krivice za povećanje gužvi.

Naime, smatralo se kako će ovakvi servisi ljudima zamijeniti automobile koje će ostaviti doma i na posao uputiti taksijima, no veliki broj ljudi danas koristi Uber i Lyft umjesto javnog prijevoza, zbog čega se broj automobila na cestama, barem prema istraživanju provedenom u New Yorku, povećao umjesto da se smanjio.

Dodatni je problem što najveća potražnja za prijevozom vlada kada ljudi putuju na posao i s posla, pa je upravo tada najveći broj vozača Ubera, Lyfta i drugih taksi-servisa na cestama – broj vozača tih taksi-servisa u New Yorku toliko je velik da oni skoro polovicu vremena provode bez putnika, vozeći se i čekajući poziv, čime povećavaju prometne gužve.

Problem je što je cijena prijevoza – prejefitna?

Znanstvenik Christo Wilson sa Sveučilišta Northeastern, koji proučava tržište prijevoza na temelju dostupnih podataka, kao i provedenog istraživanja stručnjaka za promet Brucea Schallera koji je četiri godine proučavao promet u New Yorku, smatra kako je jedan od problema tih servisa i činjenica što su – jeftini. Naime, on smatra kako bi, ako bi cijena bila veća, manje ljudi koristilo taksije, a više javni prijevoz, pa bi i gužve bile manje.

Schallerovo istraživanje pokazalo je kako su se prometne gužve u New Yorku, posebno u poslovnim kvartovima, povećale za skoro dvadeset posto tijekom posljednjih pet godina, a jedan su od razloga i Uber i Lyft.

Kao jedno od potencijalnih rješenja Wilson vidi "jače regulatorne intervencije koje bi trebale smanjiti utjecaj ovih kompanija". U Uberu ipak ne smatraju kako je problem u njima, već kažu da je problem prometnih gužvi iznimno kompliciran te na njega utječu brojni faktori poput ekonomskog razvoja i kvalitete i veličine ceste, dok svi upiru prstom u njih jer je najlakše izračunati broj njihovih vozača i okriviti ih za gužve i zastoje.

Izvor: BBC

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti