Krizi s nedostatkom čipova ne vidi se kraj, a problem najteže pogađa automobilsku industriju, iako se s istim izazovima bore i druge industrije. Kakve posljedice nedostatak čipova izaziva za kompanije, a itekako će ih osjetiti i potrošači, možemo vidjeti na primjeru najvećeg svjetskog proizvođača automobila. Naime, iz Toyote su objavili kako će sljedećeg mjeseca smanjiti globalnu proizvodnju automobila za čak 40 posto.

Tako će, umjesto planiranih skoro 900 tisuća vozila, s njihovih proizvodnih traka sljedećeg mjeseca izaći oko 540 tisuća automobila, što će se reflektirati na kašnjenja isporuka vozila diljem svijeta. Japanska kompanija je, uz male izuzetke, do sada uspijevala održavati planiranu proizvodnju jer su tijekom proteklih godina napravili zalihe čipova (nakon katastrofe u Fukushimi), no čini se kao su se sada te zalihe potrošile. Također, novi problemi s proizvodnjom i isporukama čipova pojavili su se i zbog ponovnog širenja zaraze koronavirusa u azijskim državama.

Dobre vijesti nemaju niti iz drugog najvećeg proizvođača automobila na svijetu. Volkswagen je već ranije smanjio proizvodnju automobila te najavljuju mogućnost novog smanjenja proizvodnje. Naime, kako je jasno da se tržište čipova do kraja godine neće oporaviti te kako je potražnja veća od ponude, to bi se moglo odraziti i na proizvodnju novih VW-ovih vozila. Što se ostalih automobilskih kompanija tiče, one su još ranije najavile smanjenje planirane proizvodnje pa je tako s proizvodnih traka General Motorsa, Forda, Nissana, Daimlera, BMW-a i Renaulta izašlo manje vozila u odnosu na ranija predviđanja.

Tijekom posljednjih godina po količini elektronike i čipova koje koriste automobili su postali poput računala na kotačima. No s koronom i porastom potražnje za računalima, televizorima, konzolama i sličnim uređajima, došlo je do povećanja potražnje za čipovima i pitanje je kada će se tržište ponovno oporaviti. Tako je prošli mjesec prvi čovjek Intela Pat Gelsinger rekao kako, što se tiče globalne nestašice čipova, najgore tek dolaze te bi se tržište trebalo oporaviti tek za godinu-dvije.

Izvor: BBC


 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju