“Velika pobjeda”: Pravo na popravak postaje dio europskog zakonodavstva

Izglasana je Rezolucija o pravu na popravak proizvoda koja će olakšati popravak proizvoda i osigurati dostupnost zamjenskih dijelova proizvoda.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 16.03.2022. / 12:51 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Ovaj tjedan u Odboru za unutarnje tržište i zaštitu potrošača izglasana je Rezolucija o pravu na popravak proizvoda, koja bi trebala ne samo olakšati popravak proizvoda već i osigurati dostupnost zamjenskih dijelova proizvoda te potrošačima omogućiti da već prilikom njihove kupovine dobiju informacije o očekivanom trajanju proizvoda pri uobičajenoj uporabi, kao i mogućnosti njegova popravka.

tri vijesti o kojima se priča Hodanje (Foto: Thinkstock) Bitan je volumen, a ne intezitet Velika norveška studija potvrdila da je Hipokrat bio u pravu: "Ovo je najbolji lijek za čovjeka" Iznenađenje na ekranu, ilustracija Dobro čitajte što piše Oprez! Ugledate li ovo upozorenje na Gmailu, vjerojatno vas pokušavaju hakirati Žena spava u kravetu, ilustracija Za sve koji žive u gradovima Spavajte u mraku, zaštitite srce: Znanstvenici upozoravaju na skrivenu prijetnju

Slika nije dostupna "Akt o digitalnim tržištima omogućit će EU da se obračuna s velikim internetskim platformama koje krše europska pravila i pod cijenu rasprodaje dijelova kompanija"

S rezolucijom Europski parlament nedvojbeno poziva na zakonodavnu uspostavu prava na popravak proizvoda, a na toj je inicijativi radio i hrvatski zastupnik u Europskom parlamentu doc. dr. sc. Tomislav Sokol, član Odbora za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta (IMCO). On je donošenje Rezolucije nazvao "velikom pobjedom" jer sada pravo na popravak postaje dio europskog zakonodavstva.

Potrošači su mi se često žalili da imaju dojam da im se proizvodi pokvare ubrzo nakon isteka garancije. Najviše su se žalili na kvarenje kućanskih proizvoda kao što su perilice za rublje. Uz to, često su mi se žalili i na to da im se mobiteli kvare u drugoj ili trećoj godini od kupnje. Problemi s kojima su se potrošači susretali kad bi se odlučili na popravak proizvoda bili su trajanje popravaka, nedostatak zamjenskih dijelova proizvoda, cijena popravka u odnosu na kupnju novog uređaja i nedostupnost servisa za popravak, objasnio je Sokol razloge zbog kojih su krenuli u donošenje Rezolucije o pravu na popravak proizvoda.

Podsjetio je i na istraživanja prema kojima bi 77 posto potrošača radije popravilo neispravan proizvod nego ga zamijenilo te kako gotovo 80 posto građana EU-a smatra da bi se od proizvođača trebalo zahtijevati da olakšaju popravak digitalnih uređaja ili zamjenu njihovih dijelova.

Slika nije dostupna Zastupnik u Europskom parlamentu Tomislav Sokol pozvao na strogo ograničavanje sustava prepoznavanja lica na javnim mjestima

Upravo zato smo inzistirali na uspostavi prava na popravak proizvoda i sa zadovoljstvom mogu kazati da će već u ovoj godini Europska komisija predložiti zakonski akt koji će uključivati sve naše elemente iz Rezolucije, komentirao je Tomislav Sokol i podsjetio kako se sljedeći mjesec na plenarnom zasjedanju Europskog parlamenta očekuje rasprava o pravu na popravak proizvoda.

 

Vezane vijesti